Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Pipe Line - 21 augusti 2007 19:17

Idag fick vi datum för när vår adoptionsutredning ska föredras och förhoppningsvis bifallas i nämnden.


Det blir den 17 september.


Vi har fått förfrågan om vi vill delta. Jag är nyfiken och lutar åt att anmäla oss, men vet inte om det är så mycket som egentligen händer. Någon som har deltagit och kan berätta hur det gick till?

Av Pipe Line - 21 augusti 2007 14:36

Jag är trött på att försöka se upptagen ut. Min mentala status får sig snart en törn om jag inte får bita i något utmanande snart. Mittemellan jobb.


Idag har jag surfat hela dagen. Precis som igår. Mitt jobbliv är inte så variationsrikt numera. Nu på eftermiddagen har jag rensat bort alla mail jag sänt mellan under 2005 och 2006. 


Jag vill mest åka härifrån. Och göra annat. Har en lång lista i väskan som väntar på att bli avprickad inför husfotograferingen imorgon. Tänkte åka in till centrala Malmö för att utföra mina ärenden, men så slog det mig att det är Malmöfestival. Det är oerhört nervpåfrestande att vara bilframförande under festivalen - man kommer varken fram eller tillbaka. 


Sa jag att jag har TRÅKIGT?!



Av Pipe Line - 21 augusti 2007 09:29

Det har varit två stora händelser bland bloggarna jag läser!


För det första har Grodis fått reda på att deras adoptionsakt äntligen sänts iväg till Bolivia. Nu väntar de barn! Trots att jag inte personligen är bekant med Grodis - endast via bloggen - så är jag så glad för hennes skull och följer hennes resa med stort intresse.


För det andra har Bulle i ett annat land fått träffa sin son för första gången. Det är fantastiskt att få dela det magiska ögonblicket via en blogg. Det svindlar.Jag känner inte Bulle i ett annat land personligen heller, men läser hennes blogg regelbundet.


Idag är en bra dag.  



Ovido - Quiz & Flashcards