Alla inlägg den 24 augusti 2007

Av Pipe Line - 24 augusti 2007 23:02

Läste i en gästbok på Familjeliv att det finns 14 akter i Landet just nu och 7 akter håller på att sammanställas. Summa 21 st. Därtill ska läggas sådana som är före oss i kön men ännu inte börjat sammanställa sina akter.


Eftersom antalet barn som kommer från Landet varje år är ca 12 så måste det innebära att väntetiderna har ökat drastiskt. Hittills i år har det kommit 6 små Landetianer.


Vi måste nog ha en plan B.

Av Pipe Line - 24 augusti 2007 13:49

En fördel med mitt nya projektarbete är att det kommer att föra mig till Stockholm en dag i nästa vecka. Då ska jag besöka Aqua Royal och välja något till köksväggarna, kanske mosaik.


För några dagar sedan var jag kär i en kran. Idag känner jag mig kär i cementplattor. Det går utför med min sexualitet.



 


Av Pipe Line - 24 augusti 2007 12:11

Läste i Dagens Industri om lösenord man ska undvika vid inloggning. De flesta var tämligen självklara som t ex födelsedatum, 1234, sista 4 siffrorna i personnumret, partners namn etc. Reagerade en smula på love, men fattade absolut inte varför letmein var så populärt.


Jag tackar min lyckliga * över att mina kollegor var på lunch så att jag inte lät munnen gå innan hjärnan hann med. Fick googla istället. Blev alldeles förtvivlat skär om kinderna när jag upptäckte min tankelapsus:


LetMeIn eller Let me in... eller släpp in mig (på svenska).


Hoppas man inte pratar engelska i det nya projektet jag är inblandad i. I så fall lider jag av allvarligt handikapp.

Ovido - Quiz & Flashcards