Alla inlägg den 25 augusti 2007

Av Pipe Line - 25 augusti 2007 14:13

Det finns en 20-minutersregel när det gäller inköp av kläder. Om man inte köpt något inom 20 minuter (som man vill ha) så kommer hela inköpsrundan gå i stöpet. Jag klarade 60 minuter utan att handla. Sedan åkte jag hem.


Vid närmare eftertanke är det nog tillrådligt för mig att krympa kroppen en aning. Klädutbudet för väldimensionerade flickor är diverse tunikor med leggings. Denna kroppen ser extremt onödigt stor ut i tunika.


Sålunda måste något göras. Det är nämligen inte längre något alternativ att låta bli att modifiera kroppsstorleken. 


Attan.  



Av Pipe Line - 25 augusti 2007 12:18

Prinsen är my true soulmate!


Assa... den svenske prinsen. Men har inte han en Emma? Och har jag inte en Darling? Jag tycker dessutom att han är lite för ung för mig. Och lite för känd. Man måste VERKLIGEN banta om man ska ihop det med en prins.


Jag tror jag behåller min Darling. Han är liksom redan min och dessutom dyrkad av mig.


(Inspirerad av Zippo som hittat en länk till dejt-test. Testa själv vettja!)



Av Pipe Line - 25 augusti 2007 11:58

Jag står inför att ekipera mig inför hösten. Det kräver mobilisering av krafter.


Jag är för stor för att anses vara normalstor och för liten för att vara fet. Kläder är en enorm känsla till frustration för min del - allt som går om stussen flaxar obehagligt i midjan. Allt som passar i midjan når inte runt stussen. Finns det verkligen ingen annan som har samma kroppskonstitution som jag? Det verkar som om man antingen måste vara jämntjock eller smal. Därför har jag haft allvarliga funderingar på att äta upp mig till jämntjock. Bara för att klädutbudet ökar. 


Eller kan jag banta. Men det är en ledtid på några månader. Och jag behöver kläder NU.  


Hm... jag väljer alltså mellan att göra ingenting (och gå naken i höst... INGET alternativ), banta (och gå naken i höst.... INGET alternativ) eller tjocka till mig (som är enda alternativet eftersom de andra redan ratats som alternativ).


Jag måste nog fundera mer på detta. Det känns inte rikigt logiskt och rationellt.


Eh... det känns helt enkelt som jordens sämsta ursäkt för att inte ta itu med kroppsviktsjustering.

Ovido - Quiz & Flashcards