Alla inlägg den 17 augusti 2007

Av Pipe Line - 17 augusti 2007 18:54

Precis när jag trodde att jag fick nöja mig med second best så blev allt jättebra!


Hade lönesamtal med chefens chef idag. Det tog en vändning som jag inte kunde drömma om i min vildaste fantasi. Precis innan mötet hade chefens chef blivit uppringd av en högre chef som ville förhöra sig om möjligheterna att "sno" mig till andra arbetsuppgifter. Lilla jag!


Jag fick otroligt mycket beröm över mina insatser. Mitt självförtroende som börjat vackla av senaste tidens händelser steg märkbart i takt med att jag fick höra att den högre chefen motiverat sin headhunting med att jag var den ende som hade den erfarenhet som krävdes och som dessutom var att lita på när det gäller leveranser och kvalitet. Jag blev så hjärtans glad att jag nästan blev tårögd.


Efter drygt en timmes samtal frågade jag chefens chef - om inte denna nya vändning hade kommit - om han hade varit beredd att förhandla med mig. Det hade han tänkt göra. Det var en skön bekräftelse på att de tänkt till.


Jag for hem. Något vimmelkantig av 180 graders vändningen. Sedan fick jag

samtal från den högre chefen. Ibland färdas information snabbt... Jag blev tillfrågad om jag ville ingå i två olika projekt på 50 % och kvarstå som ansvarig för mina nuvarande arbetsuppgifter (50 %) tills vidare. Klart jag vill! Sedan sansade jag mig - vis av erfarenhet - och sa att jag, innan jag accepterar, vill ha ett lönesamtal. Det lovade han att vi skulle ha och eftersom de ville ha mig, och jag vill arbeta i projektet skulle vi med all säkerhet komma överens!


Vi ska höras på måndag eller tisdag och prata vidare. 


Jag kan inte fatta - jag kommer få jobba med PRECIS det jag vill!!!! 




Ovido - Quiz & Flashcards