Alla inlägg den 14 augusti 2007

Av Pipe Line - 14 augusti 2007 11:00

Mina onda aningar om vårt bygge kvarstår:


1. Vi har inte fått någon ny tidplan. Vi är nu 5-6 veckor försenade.


2. Det måste tilläggsgjutas eftersom första gjutningsförsöket innebar att betongen inte fyllde ut kanterna där ytterväggarna ska vila. Igår upptäckte vi att någon påbörjat , men inte fullföljt. Det kommer förmodligen innebära att utlovat murningsarbete av ytterväggar inte kan starta denna veckan .... heller.


3. Vi har mycket tydligt specificerat fönster och dörrar inkl beslag mm i vår rumsbeskrivning. Av en ren händelse fick vi för oss att ringa RM- Snickerier och det visade sig att ytterdörren blivit felbeställd. Dessutom hade RM-Snickerier sänt kitt-prover till vår byggare som vi skulle välja mellan eftersom vi valt en ovanlig färg på fönsterna. Detta skedde redan i juni. Det har inte byggaren nämnt med ett ord! Nu börjar det bli brådis. Vad hade hänt om vi inte upptäckt det? Ytterligare förseningar?


Jag menar... om jag som banktjänsteman betett mig som en byggare skulle jag fått foten omedelbums. Tänk om jag struntade i att ringa mina kunder, tänk om jag glömde köpa den fond mina kunder vill köpa, tänk om jag ändrade räntan på lånet i parti och minut - då skulle förmodligen mina kunder förlora allt förtroende för mig och bytt bank. Jag hade troligen blivit anmäld som vårdslös och förlorat min rådgivarlicens.


Det är bara ett problem. Vi kan inte byta byggare.

Några ljuspunkter i mörkret är dock att vi lyckats prångla oss till ett styckeköp av en kökskran (Old Mix) från Kvänum (som jag ÄLSKAR). Trots att vi inte köpt vårt kök därifrån. Dessutom har vi troligen lyckats besluta oss för ytterbelysning - vi vet var lampan bor, men inte var man kan köpa den. Men det vet elaka grannen! Hej å hå!

Ovido - Quiz & Flashcards