Alla inlägg den 27 juli 2007

Av Pipe Line - 27 juli 2007 18:08

Skulle köpa bullar på det lokala bageriet i morse. Parkerade olagligt. Tog en en ost och väntade på min tur när en viftande kvinna dök upp i mitt synfält.


"Parkeringsvakt på väg hitåt! Vem har parkerat den gröna Polon där ute?"


Jag fick bråttom. Jag hade nämligen parkerat den gröna Polon. Pep ut till bilen. Mötte parkeringsvakten på gatan. Undvek ögonkontakt. Upptäckte att jag hade kvar osten i handen. Nu var jag inte bara felparkerare utan även snattare. Och ögontjänare.


Gjorde värsta manövern och lyckades hitta en ny plats. Om jag inte vore så hungrig hade jag förmodligen struntat i bullinköpet. Men så var det ju osten...


Parkerade enligt konstens alla regler och återvände till bageriet. Bara för att återigen stå öga mot öga med parkeringsvakten. Inne på bageriet.


Kändes skämmigt att vara en sådan ögontjänare. Blev fnissig och skär om kinderna. Kände mig tvungen att göra någon form av uttalande och sa därför: 


"Där fick du fart på mig. Jag blev ostsnattare på kuppen"


Parkeringsmannen tittade stillsamt på mig och sa: 


"Jag är hungrig. Jag såg dig inte ens".


Ridå.

Ovido - Quiz & Flashcards