Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Pipe Line - 8 juli 2007 16:14

Idag var vi på Kronetorp för att gå på antikloppis. Släpade med oss Farmor. Jag letar efter sifon och gamla nycklar. Hittade två gamla nycklar som nu utgör grunden för min nyckelsamling. Darlingen begriper inte varför jag ska börja samla på nycklar. Det gör egentligen inte jag heller. Men det är trevligt att samla på något.


Bonusen skulle prompt köpa något. Så han försvann. Och kom tillbaka med en äcklig liten platsmusleksak med svärd. Jättesmutsig. Den kostade 2 kronor. Han var mycket nöjd. Jag tyckte den var en bacillhärd och rynkade på näsan när han inte såg.


Nu är Darlingen alldeles utfärdstrött och har fått gå och lägga sig. Jag planerar nya upptäcksfärder. Dressincykling i Fyledalen med efterföljande besök på Glimmingehus där "bisarra berättelser och hiskeliga historier" ska berättas.




Av Pipe Line - 8 juli 2007 16:07

Igår var vi på upptäcktsfärd. Vi fick styrka oss innan genom att äta lunch på Svågertorp. Håv inhandlades.


Sedan vände vi bilnosen ner mot Skanör/Falsterbo för att upptäcka saker i naturen. Vi upptäckte att det var mycket blött. Vi upptäckte även 2 mördarsniglar, 2 tomma ölflaskor, några gräshoppor, 2 kojor, mygg (som mest upptäckte oss) och två fågelägg som var sönder. Blötan var så påträngande att vi bestämde oss för att förpassa vår till stranden i Falsterbo istället. Där är naturen åtminstone anpassad för blöta. Bonusen badade i kallingarna - det såg i sanning kallt ut. Fikade massor på Kust (vad som händer med min viktkorrigering förtäljer INTE historien....).


Upptäckte att det var sillamarknad i Skanör. Hipp som happ var hela familjen uppflugen i en karusell som kastade oss hit och dit. Eftersom antalet karusellbegivna var ringa så vi fick några extra turer. Det tyckte inte de vuxna magarna om. Sen åkte vi hem och åt kräm och var alldeles utmattade av upptäckter.

Ovido - Quiz & Flashcards