Alla inlägg den 13 juli 2007

Av Pipe Line - 13 juli 2007 22:18

Besökte Rosenfamiljen på kvällen. Solen visade sig från sin bästa sida medan Darlingen fick jobb-ångest och tystnade en stund.


Bonusen sprang mellan studsmatta och pool - han visste knappt till sig av glädje över allt roligt. Det blev två rejäla dopp men han vågar ännu inte släppa klädnypegreppet om näsan när han dyker, trots att alla tre Rosenflickorna gör det. Vi får nog öva lite till.


Promenad till Sommarkiosken för glassinköp och därefter stillsamt strosande längs med havet. Hade fullt sjå med att kryssa mellan alla mördarsniglar - jag har aldrig sett så många! Vilket elände att man inte kan konstruera en dödsmaskin för mördarsniglar - en best som gillar mördarsnigelslem. 

Kanske en korsning mellan igelkotte, pitbull och nåt med lång näbb? Jag ska grunna vidare.


Av Pipe Line - 13 juli 2007 15:36

Nu är jag ganska mallig.


Kittningen är klar! Jag fick upp tempot och dessutom gick det mindre kitt när man inte ska göra så tjock kittrand.


Dessutom får man lunch (Darlingen) , har två hantlangare som kör ärenden (när kittet tar slut) och blir bjuden på Plopp (Bonusen).


Har lyssnat på Sommarprataren idag igen. Det är en trevlig företeelse. P1 är min favoritradiostation.



Av Pipe Line - 13 juli 2007 13:28

Kittningen som gjordes igår fick rivas upp idag. En hel dags arbete åt skogen. Kittranden var för bred och syntes på glaset inifrån. Både jag och Darlingen glömde att en fönsterruta har två sidor som båda kan ses från olika håll.


Ibland är det jobbigt att vara egenhantverkare. Speciellt som Anderslövaren får sina fönster kittade för 45 kr/ruta. Eftersom varje fönster består av 3 x 2 rutor så hade det varit välinvesterade pengar att köpa kittningstjänsten. Så hade vi också gjort om det inte visade sig att "billigekittmanneniSvedala" hade semester och i Malmö vill girigbukarna ha 350 kr/ruta. Skandalöst. Efterfrågan och tillgång styr prisbilden på hantverkstjänster i Malmö. Eller rättare sagt - hantverkarna vill inte ha styckarbeten och prisar därför ut sig. Jag tycker att det borde finnas regler för hantverkare - precis som det finns för banktjänstemän (konsumentskydd som styr bankerna i deras rådgivning). Hantverkare är ju också näringsidkare som säljer en tjänst till en svagare part, dvs konsumenten.


Jag är sur.

Ovido - Quiz & Flashcards