Alla inlägg den 20 juli 2007

Av Pipe Line - 20 juli 2007 23:31

1. Vädret. Det blev som vi befarade och skojade om hela semester: "Solen kommer på vår första arbetsdag efter semestern". Jodå, det blev så. Har varit strålande väder hela veckan och lagom till imorgon kl 9 ska regnväder dra in över Skåne. Kommer troligen att ligga kvar och guppa över Skandinavien de närmaste 10 dagarna!!!! Gaaaah! Vi vill ha torrt väder så att vi kan ta av fönsterskyddet och slipa och måla. Jag vill ju för fasiken inte ens ha fint väder för att kunna gona mig - borde inte Gud hörsamma sådana strävsamma och ofåfänga önskemål?


2. Jag har jagat min nya chef hela veckan för att diskutera färdigt min lön. Både via telefon och mail. Ingen återkoppling. Ringde idag igen trots att jag kände mig tjatig. Fick veta att nya chefen lämnat mina önskemål vidare till sin chef, som skulle ta frågan vidare till sin chef. Hur sjukt är inte det? Jag bad ju uttryckligen om att få veta vem som skulle bli min nya chef för att jag skulle slippa sådant här trams och "intemittbord"-argument! Det finns lediga interna tjänster som jag kan söka just nu. Har till och med blivit uppmanad att söka, men rättskaffens som jag är har jag sagt att jag inte vill söka ny tjänst innan jag ens tillträtt min tjänst. Tror inte att någon kommer tacka mig för min lojalitet.


3. Huvudvärk.


4. Varmt sovrum. Och vi har inte längre några fönster att öppna. Fönsterhålen är igenspikade och fönsterna ligger i förrådet.


Sk*t vad jag är irriterad.


Gonatt.






Ovido - Quiz & Flashcards