Alla inlägg den 5 december 2009

Av Pipe Line - 5 december 2009 16:02

Vi har handlat julklappar idag. Dessutom har jag hämtat ett paket från Posten innehållandes julklappar. På det hela taget är jag synnerligen nöjd och vi är nästan i mål med julklapperiet.  


Knoddens julklapp är nu klar förutom att vi ska fotograferas och bilden ska framkallas. I julklappspaketet får han en doktorsväska, en pekbok som vi kommer kunna använda för att "prata" med Knodden i början, en cd med barnvisor och en snökula. Hittade också en pekbok om vad man gör när det blir kväll (lekar, borstar tänderna, badar, läser saga, kramas och sover). Är nog allra nöjdast med böckerna eftersom de kommer att komma till användning den första tiden med Knodden för att han ska förstå oss.


Annat i dagens julklappsskörd är 4 whiskyprovarglas till Lillebror och hans fru, hörlurar till Farmor så att hon lättare ska höra vad som sägs på TV, deckare till Syster, memory med familjebilder till Lillebrors äldste och en musmatta till Bonusen. Jag var dessutom förälskad i en miniplattång för 219 kr men Bonusen påstår att han inte behöver det. Nu vet jag inte riktigt vem jag ska köpa den till eftersom vi inte ska fira jul med Rosenflickorna och då köper vi inte julklappar till varandra. Jag är helt klart sugen på att strunta i den regeln... Kanske funkar det till Kusin? Fast hon är redan rakhårig... Hm.


Nu är Bonusen, Darlingen och Bonusens bästis och bowlar. Själv sitter jag här och har ont i huvudet. Tror jag skakade lite väl mycket på nacken i 80-talsdansen igår så jag har fått en danswhiplash. Eller bara träningsvärk.

Av Pipe Line - 5 december 2009 08:45

Årets julfest är överstånden. Jag, som ofta känner en pre-aversion mot stora fester, överlevde med behag. Jag hade rentav riktigt trevligt. De mest minnesvärda händelserna (utan inbördes rangordning) är följande: 


  • Paret som hade en nakenshow och kärleksstund på andra sidan gården med åtskilliga av mina manliga kollegor som åskådare. Och några kvinnor. Ja, jag tittade också. ..
  • Alternativa kollegans frus kommentar till sin man efter att ha återsett mig i hissen efter några år: "Men vem var det? Va? Gud var hon har blivit snygg!" (en välbehövlig kommentar eftersom jag kände mig down efter att ha läst att man går upp 10 kg av giftermål och insett att det var sant) 
  • Musiktävlingen med två experter på kanten och vi andra som en lallande dumkör. Vi vann en klubba och tablettask i svininfluensans tecken. Tur man är vaccinerad.
  • Festens 80-tals temat med en oödmjuk festkommittée bestående av åttiotalister och kommentarerna som stod som spön i backen i stil med;

- "Iiiiiiihhhh den här låten bara ääääälskar jag. Vi måste dansa!" varpå närmaste man röcktes iväg till dansgolvet där underliga danskrumbukter utfördes i blinkande discoljus.


- "Laura Brannigan - vilken hit var det nu hon hade?" som återkom åtskilliga gånger under kvällen. Sista gången jag hörde det var när jag gick ut genom dörren för att åka hem. Jag tror vi ställer oss samma fråga idag. Jag ska snart googla det. 


- "Är det 80-tal eller din riktiga?" apropå att alla fick en accessoar härstammande från 80-talet att ha på sig. Dessvärre framgick det inte alltid så tydligt på accessoaren om det var då- eller nutid. Det fanns nog en del nutidsaccessoarer som aldrig kommer att komma på igen.


  • Mängden frågor om Knodden och det stora engagemang jag känner från alla.  Och ja, jag fick åtskilliga tillfällen att visa mina tufsiga färgutskrifter som jag ständigt har väskan och jag fick också säga oräknerliga gånger "Det blir nog inte förrän i mars, april eller i värsta fall maj".
  • Jag körde hem. Skyllde på att vi hade övernattningsgäster. Men sa aldrig att det var Bonusen och hans kompis. Kändes som onödigt vetande liksom.


Ovido - Quiz & Flashcards