Alla inlägg den 19 december 2009

Av Pipe Line - 19 december 2009 08:36

Jag vaknade irriterad. Det beror på en täppt näsa och huvudvärk. Dålig start.


Nu, en halvtimme senare, är jag fortfarande på krigsstigen. Målet för irritationen är all nedrans teknik vi fått in i detta huset. Vi har fyra fjärrkontroller och jag vet inte vilken som är till vilken. Man vet inte vilken knapp man ska trycka på för att få musiken att strömma. Jag har gått över till att trycka direkt på maskinerna. Ibland blir det ljud, ibland inte. Det kan bero på att Darlingen drar ut sladdar och mäcklar för att få plats med... ja, just det... en NY teknisk underbaritet. Senaste undret är Telia Digitaltv. Det är en märkligt sak. Det låter nämligen fast jag stänger av TV:n. Den har liksom en egen liten ljudlåda.


Darlingen har ägnat ansenligt tid åt att lägga in en massa musik och filmer i ett mediabibliotek. Med följd att jag inte har en aning om hur jag hittar den. Man ska trycka på TV:n för att hitta musiken. Allt har blivit så svårt.


Därför har jag format en plan. Jag ska sätta mig tungt på några fjärrkontroller och hoppas de ger upp. Jag använde samma teknik när jag var liten och inte ville ha tandställning. Jag satte mig helt sonika på den. På den tiden funkade inte sitt-tekniken helt tillfredsställande men jag tänker att det har gått några år. Och kanske är Darlingen lite mer hörsam än vad mina föräldrar var.


Fast det ser dyster ut. Jag slapp inte tandställningen så jag har fortfarande sneda tänder . Men det är värt ett försök.





Ovido - Quiz & Flashcards