Alla inlägg den 12 december 2009

Av Pipe Line - 12 december 2009 15:27

Jag juldonar. Idag stod lussebullsbak på agendan. Eftersom jag ätit makalöst goda lussebullar med mandelmassa på Espresso House för en tid sedan fick jag en ingivelse. Mandelmassa skulle i mina lussebullar. Jag drog mig till minnes att jag köpt grön mandelmassa för att göra en s.k julstubbe. Vad jag inte visste var att den gröna mandelmassan var smaksatt med päron....


Nu smakar lussebullarna päron. Det är en udda men inte helt oangenäm smakupplevelse. Inte heller det godast jag ätit. Tror inte jag ska göra om tilltaget nästa år. I alla fall inte med grön mandelmassa...


Har också julstädat skafferiet. Jag känner mig lika duktig varenda gång. Speciellt är jag slänger saker som är från tidigt 2000-tal. Nu ska jag ge mig i kast med julkorten. Måhända med lite glögg inom räckhåll och Josh Groban som underhållning.


Nästa år har jag en liten Knodd att julstöka med. Det blir nog lite mer yrsligt då. Och förmodligen måste jag baka pepparkakor. Det har jag aldrig gjort. Jag tycker köpepepparkakor är godast.


... fasiken... borde låtit bli den där päronsmaksatta mandelmassan....

Ovido - Quiz & Flashcards