Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Dagens "skäms på dig" går till Anna Odell

Av Pipe Line - 26 januari 2009 22:44

Anna gör något konstärligt och har spelat psyksjuk. Prefekten på Konstfack stödjer hennes konstnärliga utövande. Jag blir förbannad över att en sådan människa tillåts belasta sjukvården med spelad psyksjukdom. Vårdpersonal, sjukvårdskostnader, resurser, förakt för allt annat utom sin egen fullkomlighet... VAD vill människan uppnå?


Får man verkligen göra vad som helst och få alibi tack vare att det är "konstärligt"?


Nä, Anna Odell. Du är inte beundrad av mig. Bli känd på egna meriter - inte med hjälp av mina skattepengar.





 
 
Ingen bild

ML

27 januari 2009 16:14

...och det är inte bara dessa skattepengar hon tar från oss. Hela hennes kvasiutbildning på konstfack, där 2 av 10 utexaminerade arbetar med konst efter avslutad utbildning, kostar samhället massor.

Undrar om trakasserier mot "konstnärer" också kan klassas som "konstnärligt utövande"? :)

 
Ingen bild

signe

28 januari 2009 19:02

Anna Odell är sjukpensionär och har varit intagen på psyket för självmordsförsök mm.

 
Ingen bild

G J A

30 januari 2009 13:42

Jag undrar hur det skulle ställa sig ifall Anna Odell blev så här sjuk på riktigt efter denna händelse. Skulle hon bli trodd och få en adekvat vård för dessa symtom/sjukdom?, knappast troligt efter detta och jag personligen anser att hon har förbrukat sina rättigheter att få denna hjälp, jag har själv en dotter som lider svårt av psykotisk depression (den allvarligaste formen av depression man kan drabbas utav), som oftast bara kan hävas med upprepade elchocksbehandlingar. Därför mår jag mycket dåligt själv av att Anna Odell kan bära sig åt på detta bisarra vis och ta viktiga resurser av vården i anspråk och dessutom utsätta och oroa redan mycket sjuka patienter helt i onödan, för att säga att detta sker i konstens namn!!!!!!!!????????

 
Ingen bild

hårt arbetande

18 februari 2009 08:01

Ja, man kanske skulle bli sjukpensionär. Då betalar staten för ens uppehälle resten av ens liv. Strunt samma om man stjäl pengar från de som verkligen är sjuka och inte har fejkat sin diagnos.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards