Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Det blir nog Taiwan

Av Pipe Line - 22 januari 2009 21:48

Pratade med BFA igår. Det ser bra ut för oss när det gäller Taiwan. BFA reserverar sig dock för årsuppdateringen i registret som kan innebära att köläget förändras eftersom många i Vietnam-kön förväntas vända sina blickar mot Taiwan istället för Vietnam. Det som talar för oss är att vi kommer att ha ett högre medgivande än normalfamiljen som köat till Vietnam - de har ofta väldigt låga medgivanden.


Igår uppdaterades också väntelistorna på AC:s hemsida. Vi har avancerat två futtiga platser i Etiopien-kön.


Så just nu lutar det åt Taiwan. Mycket lutning. Så pass att vi noga tagit reda på vad vi kan förbereda. EFtersom man samlar handlingar i två steg så handlar det om att översätta medgivandet och fixa en tilltalande fotosamling. Vi har diskuterat det nu ikväll. Vi har gått igenom hälften av alla bilder och samlat i en speciell adoptionsbildsmapp. Sedan får vi gallra därifrån.


Måste säga att det känns mycket positivt att få göra något gripbart och inte bara vänta, vänta och VÄNTA. 

 
 
Ingen bild

Brummelisa

23 januari 2009 12:43

JAAAAAAAAA!!!! Hurraaaaaaaaaa!!!! :)

 
Ingen bild

mamman

23 januari 2009 14:35

Hoppas turen håller sig, en våg att rida på...

Skall ni skriva ett brev till den biologiska moder så börja på den med så smått. Tänk på att det är brevet och bilderna som gör att hon blir intresserad utav er. Det är värt att lägga lite tid på.

 
mamma g

mamma g

23 januari 2009 16:14

...MEN så otroligt kul... och så skönt att kunna göra någonting:-)Hoppas att ni får skicka papper snart nu.

http://familjeng4.wordpress.com

 
Lille skutt

Lille skutt

8 februari 2009 12:30

Nämen grattis!
Låter fint...och spännnande.

http://www.lilleskutt.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards