Direktlänk till inlägg 7 februari 2008

Gräl i ogrälat hus

Av Pipe Line - 7 februari 2008 22:59

Jaha. Då har vi klarat av det också. Att gräla i nya huset. 


Köket börjar komma på plats. Och det schackrutiga golvet i källaren. Båda sakerna orsakade spänningar:


  • Köket såg limefärgat ut. Dessutom kändes det litet (det ÄR litet).

  • De mörka plattorna i det schackrutiga golvet var inte kolsvarta utan mörkbruna. 

När jag dessutom började grumsa om att köksbordet inte gick in under fönstret hade Darlingen hört tillräckligt klag och började låta en massa. Och då blev jag tvungen att låta en massa tillbaka. Sedan surade jag i köksregionen medan Darlingen klev omkring på ovanvåningen. När han kom ner igen smålog han prövande mot mig men jag ignorerade honom. För jag hade liksom ångat upp mig över en hel del andra dumma saker i livet. Typ att jag fick byggdamm på min svarta kappa och att en nagel hade splittrats. Kort därpå meddelade jag att jag ville åka hem.


"JAHA, då gör vi väl det då", hojtade Darlingen irriterat och snubblade på två sladdar. Själv trippade jag som värsta prinsessan för att slippa den fadäsliga känslan av att vara sur OCH stå på näsan.


Vi var ovänner i sisådär 15 minuter. Sedan lyckades jag pruta bort fönsterputsning i samband med flytt (pratade med köparen) och då sken solen på mig igen. Så jag fick leta upp Darlingen och be om ursäkt. Ytterst skamsen över att jag lät min besvikelse och oro gå ut över honom.


Vi har lagt så mycket energi och kraft på det här huset att minsta lilla besvikelse blir tung att bära. Ibland tror jag att det vore bättre för min sinnesro att slippa se på medan huset byggs upp - det hade räckt med det färdiga resultatet.  







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards