Alla inlägg den 10 februari 2008

Av Pipe Line - 10 februari 2008 17:03

Min söndagsförmiddag ägnades åt att frukostera utan Darlingen och korrekturläsa en instruktion. Först vid lunchsnåret masade sig Darlingen upp, duschade och äntrade dagen med en lätt puffig och rödmosig uppsyn. Jag lät honom morna sig i lugn och ro innan vi for till Bauhaus och Hornbach på inköpsrunda. Idag var målet att köpa timrar och källarlampa.

Darlingen är ingen vintermänniska. Han går ner på lågvarv. Så fort solen tittar fram ökar hans vältalighet. Han blir lyrisk, optimistisk och leende. Solen och våren prisas i poetiska ordalag. Inget i hela världen är ett problem. Med andra ord var det ren och skär lycka att strosa omkring hand i hand med honom på Orten idag.


Vi har en längre tid irriterat oss på att vår kamera inte tar bra bilder. Igårkväll bestämde jag mig för att läsa bruksanvisningen. Man kan lugnt säga att vi har missat en hel del ...  Idag praktiserade jag mina kunskaper och fotograferade solnedgångar, roliga stenar, blommor och gatumiljöer. Inget skonades. Just gatumiljöer har inte varit Top 10 på min tidigare fotolista. Men idag tog jag mitt första steg mot att bli en känd dokumenterare av Orten. Jag kan livligt föreställa mig hur eftersöka mina enkla bilder kommer att vara om sisådär 100 år...

Ja... så jag sprätte omkring och agerade mästerfotograf. Typ Kappa. Fast utan krig. Och ganska mycket sämre på bildkomposition.

Av Pipe Line - 10 februari 2008 17:01

Jag har till min förtrytelse upptäckt att Lambi har gjort något med sitt toapapper - det är inte mjukt längre! Jag känner mig på stridsstigen så jag tror minsann jag ska maila dem om min upptäckt och avkräva dem en förklaring.



Ovido - Quiz & Flashcards