Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Pipe Line - 13 februari 2008 09:07

En dialektal variant på ordet häpen är pickhågad på.


Pickhågad på kan även innebära begiven på, angelägen , stridslysten, erotiskt intresserad.


Bara så ni vet.


Imorgon ska jag tänka ut ett nytt ord.

Av Pipe Line - 13 februari 2008 09:02

På väg till jobbet idag träffade jag en gammal kollega. Hon är i 50-snåret. Vi jobbade tillsammans i många år på mitt första jobb. Då tyckte jag att hon var en ganska tråkig tant.


Nu har jag kommit ikapp henne i tråkighet (läs blivit äldre). Förra gången vi sågs var för 2 år sedan. På krogen. Hon var glad i hatten och meddelade att hon hade en bedbuddie. Jag var lite genererad över hennes frispråkighet men samtidigt glad för hennes skull.


Idag berättade hon att hon träffat en ny karl. Han är 10 år äldre än henne, dvs lika mycket äldre än henne än vad jag är yngre. Hon tyckte det var han var lite gammal. Alltså måste jag vara lite ung?


Logiska resonemang är ljuvligt när det slår till ens egen fördel.




Ovido - Quiz & Flashcards