Direktlänk till inlägg 10 september 2007

Första dagen på 2 veckors helvete?

Av Pipe Line - 10 september 2007 19:19

Ibland känner jag mig grinig och krävande.


Idag började jag på 2 veckors arbete i Köpenhamn i ett projekt som ska implementeras 1 november. Vi är 6 personer som skrapats ihop från olika positioner. Vi trodde att vi skulle testa ett utbildningssystem, men nu visar det sig att utbildningssystemet inte klart. Istället förväntas vi färdigställa det. Förra veckan skulle andra personer inom koncernen ägnat 3 dagar åt att skriva manus till oss. De tre dagarna bantades till en dag. Av cirka 30 utbildningscase har bara 1 (ett!) översatts och förberetts för oss. Så det första vi måste göra är att göra det som inte blev gjort förra veckan. Till råga på allt är det nya lagregler som ingen av oss är speciellt väl insatta i. Och hur gör man ett utbildningssystem när man varken känner till regelsystem eller rutinerna?


Jag vill gärna ha koll på saker, har stora krav på mig själv att leverera och göra ett bra jobb. Det är oerhört frustrerande att inte kunna göra något av det. Trial and error i full blom.


När vi dessutom får höra en massa ursäkter om varför allt är försenat och personer - som vi trodde var väl insatta i projektet - säger att de inte heller har en helhetsbild så blir jag skum på allt ihop. Känner bara för att packa ihop och åka hem.


Taktiken för de närmaste veckorna får nog bli att sitta på min stol och famla i blindo. Något jag avskyr. Men någon gång tvingas man väl göra saker man avskyr. 


Det värsta av allt är nog att när vi kommer med invändningar så får vi höra att man inte kommer någonstans utan ett gott humör. Tjena.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards