Alla inlägg den 22 september 2007

Av Pipe Line - 22 september 2007 16:45

Vilket kanonväder vi drabbats av! Vi har ägnat eftermiddagen åt att strosa på stan och luncha i solen på Bröderna M. Darlingens humör var lite i botten efter att jag ägnat en olämpligt lång tid inne på Noa Noa. Hunger gör honom lite kitslig.


"Du skulle bara köpa strumpor", klagade han när jag kom ut med en hel kasse med allehanda användbara saker. Sedan drog han mig bestämt mot Burger King. Med värsta hotfulla "jagärförbannathungrigminen". Jag lyckades flörta med mig honom mot Lilla Torg, men vi hamnde på Bröderna M på Gustav.


Där satt vi en god stund. Darlingen läste Metro och jag ägnade mig åt människosightseeing. Solen kittlade nacken. Ölen immade i glasen. Och känslan, vädret, humöret, lugnet var så lik vår första resa tillsammans - när vi åkte till Barcelona i september.


Det är något visst med fina höstdagen. Det är lite tystare, softare och behagligare än mitt i värsta sommaren. Jag är nog lite kär i sådana dagar.



Av Pipe Line - 22 september 2007 10:46

Våra goda vänner Kronprinsarna har köpt hus! En jätterar liten skapelse en bit utanför stan. Jag är väldigt glad för deras skull.


Vår husförsäljning rullar på så smått med visningar då och då. Det finns några som är väldigt intresserade men det har inte lett till något än. Vill inte berätta mer innan jag vet vart det leder. Vem vet... de kanske är bloggläsare?!


Har tänkt en del på det där med integritet i bloggsammanhang. Det är värt att fundera både en och två gånger över. I AC:s tidning varnar man för att lägga ut bilder på sina adoptivbarn, resedagböcker, namn på barnen osv. Det är ett mycket klokt råd. Jag tycker att man ska skydda barns integritet - oavsett det är egengjorda eller bortagjorda barn.

Ovido - Quiz & Flashcards