Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

S.K.I.T-dag

Av Pipe Line - 5 februari 2008 09:24

Jag har migrän, ont i huvudet, ont i kroppen. Jag har för trånga jeans och för många magrulsor som är allvarligt i vägen för mitt välbefinnande.


Körde till jobbet idag. Lyckades hitta en parkeringsplats. Upptäckte att jag glömt handväskan hemma. Körde hem igen. Hämtade handväskan. Körde till jobbet igen. Hittade ingen parkeringsplats.


Lyckades till sist klämma in mig mellan två stadsjeepar. Tryckte biljett som placerades mellan tänderna medan jag låste. Gick 10 meter. Upptäckte att parkeringsbiljetten ska vara i bilen och inte mellan  mina tänder. Fick gå tillbaka. Fastnade med handväskeremmen i handtaget på väg in på min arbetsplats. Inte en gång utan två.


Kräker ur mig allt elände till en vänt leende kollega. Bara för att upptäcka att hon är upptagen i telefon. Hennes kund hade hört hela min kaskad. 


Jag ska göra så lite som möjligt idag. Inte ringa viktiga samtal eller fatta viktiga beslut.


Jättedumt att vi måste välja köksbänksskiva idag. 


 
 
Grynisen

Grynisen

5 februari 2008 16:45

Men oj vilken jobbig start på dagen!!! Jag hoppas någon har bjudit dig på en semla så du kan njuta ett ögonblick och glömma allt som går tvärt emot!!

Kram på dig

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Pipeline

6 februari 2008 08:57

... nä, det blev ingen semla. Jag åt årets enda ranson i söndags :-/

Men dagen artade sig faktiskt ändå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards