Direktlänk till inlägg 16 september 2007

Ernst K och Mia T

Av Pipe Line - 16 september 2007 21:58

Jag har en issue med Mia T. Gillar inte. Och nu har jag bestämt mig för att jag inte behöver gilla Ernst heller. 


Ernst är ett konstigt fenomen. Dessutom börjar han bli pinsamt kreativ. På gränsen till dum. Ändå tindrar alla med ögonen och tycker att han är såååå fantastisk och genuin. Vem - förutom Ernst - kan komma på att längs med innerväggar göra en "rabatt" med stenar?! Det är inte ens kreativt. Det är bara dumt.


Jag blir faktiskt alldeles trött på Titaniceffekten* av vissa människor.


Tacka vet jag Anja Kontor. Och Babben Larsson.


* Titaniceffekten är när en person/film/sak blir oerhört omtalad som något bra. Sedan tycker alla per automatik att det är bra. Bara för att det är omtalat som något bra och utan att ifrågasätta VARFÖR det är bra. Som ett slag fenomen. Förvillande likt masshypnos.

 
 
Ingen bild

Anna

17 september 2007 12:16

Kan inte låta bli att stämma in! Här kommer några av Ernst Kirchsteigers bästa citat (fick dem i mailen):
1: Här sitter jag och känner in rummet.
2: Ah, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck.
3: Det här med att sitta så här och tälja, det är någonting jag tycker är väldigt skönt.
4: Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst.
5: Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting.
6: Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen.
7: Det blir som ett vattenfall av ek.
8: Jag är nog den som gett plexiglaset ett ansikte.
9: Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen.
10: Se så vackert stenen tar emot oljan
11: Staffan, kan inte jag få testa att slamma? Det ser så himla kul ut.
12: När en katt ligger och sover i ett rum finns det inte mycket mer tör en inredare att göra där.
13: Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus.
14: Här kommer huset att trivas bra, här kommer jag att trivas bra. Och vad kan det bli då?
Jo, bara bra.
15: Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand.
16: Hjärta, hjärna, i nån skön förening där.
17: Först kramar jag alla i familjen - sedan ställer jag mig vid spisen.

 
Ingen bild

Pipeline

21 september 2007 22:40

Hur i hela friden ska man kunna ta en person - som påstår sig ha sett libbstickor i ögonen - på allvar?!

Det är en gåta. En Ernst-gåta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards