Alla inlägg den 10 september 2009

Av Pipe Line - 10 september 2009 15:19

Nu är det bestämt. Jag tänker minsann inte bada i några simbassänger inom överskådlig framtid. Inte efter att ha läst denna artikel i Aftonbladets nätbilaga.



Av Pipe Line - 10 september 2009 12:00

Jag fick tag på Roger precis. Han har semester i vårt landskap. Jag blev lite matt när jag hörde det men så sa han att han skulle komma hem i helgen och att det är en enkel match att översätta ett uppehållstillstånd. Så då började solen skina igen. Med lite tur har vi det översatta uppehållstillstånden i början av nästa vecka.



Av Pipe Line - 10 september 2009 07:57

Roger Tanner svarade inte igår. Jag får lite dåliga vibbar. Och jag har ingen plan B. Får tänka på det under dagen.


Igår var jag och en kollega på den stora amerikanska restaurangen i gamla Saluhallen. Alkoholfria avdelningen eftersom hon körde och jag sympatidrack Pepsi. Maten var sisådär - kändes ganska artificiell. Men det fanns en ganska skojig drinklista vilket man kunde konstatera när man såg ungdomar bälga i sig drink efter drink och drabbas av skrattanfall emellanåt. Jag hade kunnat svära på att ungarna inte hade åldern inne men jag måste ha haft fel. Men var i hela friden får de pengar ifrån? Varje drink kostade ca 100 kr och arbetslösheten är ju jättehög?


Bredvid oss hamnade ett danskt par. De åt hamburgare och rökte. De sa inte så många ord till varandra och jag noterade dem bara när de kom. Tills de ätit upp sina hamburgare. Då började kvinna hosta. En skrällande hosta. Jag tittade till och såg att hon gått från att se frisk ut när hon kom till se väldigt sjuk ut. Hon var blek, rödögd, ihopsäckad, hostig, matt, snörvlig - ja, hela hon skrek sjukdom.  Faktum är att hon säckade ihop fullständigt på bara en halvtimme. Jag tror faktiskt att jag bevittnade att hon insjuknade i svininfluensan.



Ovido - Quiz & Flashcards