Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Redo att attackera dagen

Av Pipe Line - 10 september 2009 07:57

Roger Tanner svarade inte igår. Jag får lite dåliga vibbar. Och jag har ingen plan B. Får tänka på det under dagen.


Igår var jag och en kollega på den stora amerikanska restaurangen i gamla Saluhallen. Alkoholfria avdelningen eftersom hon körde och jag sympatidrack Pepsi. Maten var sisådär - kändes ganska artificiell. Men det fanns en ganska skojig drinklista vilket man kunde konstatera när man såg ungdomar bälga i sig drink efter drink och drabbas av skrattanfall emellanåt. Jag hade kunnat svära på att ungarna inte hade åldern inne men jag måste ha haft fel. Men var i hela friden får de pengar ifrån? Varje drink kostade ca 100 kr och arbetslösheten är ju jättehög?


Bredvid oss hamnade ett danskt par. De åt hamburgare och rökte. De sa inte så många ord till varandra och jag noterade dem bara när de kom. Tills de ätit upp sina hamburgare. Då började kvinna hosta. En skrällande hosta. Jag tittade till och såg att hon gått från att se frisk ut när hon kom till se väldigt sjuk ut. Hon var blek, rödögd, ihopsäckad, hostig, matt, snörvlig - ja, hela hon skrek sjukdom.  Faktum är att hon säckade ihop fullständigt på bara en halvtimme. Jag tror faktiskt att jag bevittnade att hon insjuknade i svininfluensan.



 
 
mamman

mamman

10 september 2009 09:10

Nu håller vi alla tummar och tår för att det INTE var svininfluensan.

Tråkigt att RT inte svarade under går dagen. Det gör han säkert i dag.

Måste säga att utseendet är jätte snyggt i dag - grönt. Har du själv ändrat det eller är det en inställning - slumpvis???

Grodis har gått tillbaka hit och jag är lite smått sugen men vet inte riktigt om jag orkar med att flytta allt. Får se vad som händer. Verkar det roligare, smidigare eller??

http://www.babyonskan.wordpress.com

 
Ingen bild

Hanya

10 september 2009 09:25

Roger är säkert bara ute en sväng, ibland dröjer det någon dag innan han svarar :-) Hoppas du inte blir sjuk i grisen nu :-( eller var det kanske det du hade för ett tag sedan?

 
Ingen bild

pipeline

10 september 2009 09:59

Tack för era uppmuntrande ord! Jag försökte ringa honom idag men fick inget svar så jag har mailat BFA för att få tips på snabba översättare. Gaaaah... jag avskyr att vänta.

mamman: såg också att Grodis återgått. Jag har inget att jämföra men nog tycker jag att bloggplatsen har blivit ett stort strå vassare. Det enda jag inte fått till hittills är att skapa en ny ruta där jag kan skriva vår adoptionsresa i kronologisk ordning. Men annars är det som sagt bara positiva förändringar :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards