Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Kulramen igen

Av Pipe Line - 16 september 2009 19:45

Jag har räknat igen. De sista fem medlemmarna på Taiwanlistan har fått hämta sina barn 2 - 2.5 månad efter Court Hearing. Det är snabbt! Vi har förvisso inte fått Court Hearing dag ännu men även där pekar trenden mot ganska snabb handläggning i Taiwan. Den sista familjen fick barnbesked i slutet av juni och hade court hearing idag. Med en smula tur kommer de alltså hämta sitt barn i slutet av november/början av december.


Om vi då överför dessa räkneexempel på oss skulle vi få resa i januari. Det är ju jättesnart!


MEN vi har inte fått det översatta uppehållstillståndet från Roger Tanner ännu. Jag känner mig passivt stressad. Jag kan inte påverka hur mycket jag än vill. Måtte det komma imorgon så att vi får iväg det innan helgen...



 
 
Ingen bild

hemliga byrån :-)

16 september 2009 20:27

Hoppas också med er! Tycker att det är grymt med den långa väntetiden!

 
mamman

mamman

16 september 2009 20:40

Ja fy vad jobbigt det är att bara vänta, utan möjlighet till påverkan, ganska frustrerande, ingen tid är värd att förlora.

http://www.babyonskan.wordpress.com

 
Kvarnlyckan

Kvarnlyckan

16 september 2009 22:37

Jag önskar att vi varit en av de familjer som stämt in på din korta uträkning. Det känns tufft när familjer som fått barnbesked två månader efter oss är klara med court hearing 6 veckor innan oss.

http://kvarnlyckan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards