Direktlänk till inlägg 8 september 2009

Kundvänligt försäkringsbolag

Av Pipe Line - 8 september 2009 14:39

Jag tror jag fått ytterligare ett bevis på att vårt hem- och villaförsäkringsbolag är Sveriges kundvänligaste. Jag ringde dit i morse för att kolla upp det här med reseförsäkring till Knodden. Damen jag pratade med var inte säker och bad att få återkomma under dagen. Nu har hon ringt.


Vår reseförsäkring kommer att omfatta Knodden tack vare ett specialskrivet tillägg. Där kommer det stå att vår adopterade son (hon bad till och med om ursäkt för om hon uttryckte sig opassande, vilket jag inte tyckte) som ska hämtas i Taiwan ska omfattas av reseskyddet. Det innebär att Knoddens har ett Health Insurance Card som han får i Taiwan. Det gäller fram planet lyfter. Samtidigt kommer vårt försäkringsbolag låta reseförsäkringen omfatta Knodden när vi har fått honom i vår vård.


Jag kommer att få försäkringsvillkoret skickat till mig så att jag kan känna mig trygg. Dessutom skickar damen ifråga sitt visitkort och information om en barn- och ungdomsförsäkring med ansökningshandlingar. Toppen! Det enda vi behöver ha koll på om vi hämtar efter huvudförfallodagen (25 feb) på hemförsäkringen är att villkoret verkligen flyttas över när vi förlänger vår försäkring.


Försäkringsbolagets namn? Sveland. Sveriges kundvänligaste försäkringsbolag. 



 
 
Ingen bild

Hanya

8 september 2009 17:11

Tack för tips! Har precis haft mina duster med bland annat Länsförsäkringar, Skandia och Trygg Hansa. Enligt LF så gäller reseskyddet även för adopterade barn när man blivit vårdnadshavare (fast det får jag nog kolla upp känner jag). Forts. följer ang olycksfall och barnförsäkring!

 
mamman

mamman

9 september 2009 10:21

Vilket trevligt bolag. Just det med adopterade barn så där i "ingenmansland" brukar vara lite knepigt.

http://www.babyonskan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards