Direktlänk till inlägg 6 augusti 2009

Nattliga irrfärder

Av Pipe Line - 6 augusti 2009 12:27

Vi har inte sett till "Skummisen" på ett tag. Förrän igår. Då såg jag honom i en grannes trädgård - en granne vi aldrig hälsat på och därmed inte är bekanta med. "Skummisen" struttade fram och tillbaka mellan förrådet och en plats jag inte kunde se. "Aha", tänkte denna Sherlocken, "Han bär ut saker från förrådet". Inte för att jag såg att han bar, men det kändes liksom rimligt.


Innan jag hann tänka ut vad jag skulle hojta, företa mig eller på annat sätt visa min rådighet hade "Skummisen" skummat färdigt. Han gick helt sonika ut ur trädgården, hoppade på en cykel och cyklade iväg. En ganska behärskad flykt. "Men det är väl så det går till; tjuven vill ju inte bete sig misstänkt", tänkte jag initierat.


Jag drog handen över munnen för att få bort det värsta av tandborstskummet och galopperade ner för trappan. Fick upp Darlingen ur soffan och meddelade att vi skulle på "Grannar mot brott"-uppdrag. Och så traskade vi iväg efter att noggrant ha låst och larmat huset.


i okända grannens trädgård fanns inga spår. Inga saker som var utkånkade men ostulna. Det var bara tyst och tomt. Grannen själv tittade på TV. Det kunde Fru Sherlock sluta sig till genom att betrakta det blåaktiga skenet som silade genom persiennerna.


Vi ringde på. Bad om ursäkt för vår sena visit. Förklarade. Han kände inte till "Skummisen". Han fick bakgrundsfakta. Han hade inte hört något i trädgården. Men hans son hade precis cyklat iväg....


Jag är nog inte så  mycket Sherlock ändå. Mer Watson. Både till kroppsform och intelligens.



 
 
mamman

mamman

9 augusti 2009 14:09

Aj då!!!!

http://www.babyonskan.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards