Direktlänk till inlägg 6 augusti 2009

Vuxenaktiviteter

Av Pipe Line - 6 augusti 2009 21:00

Darlingen fick bestämma dagens agenda. Efter en stillsam frukost tog vi därför cyklarna in till stan för att strosa. Det var varmt. Jag tror att jag har en felaktig termostat i min kropp. Jag tvingar Darlingen att känna på min plaskvåta rygg för att få honom att uttala visa saker. Eller åtminstone tycka synd om mig. Det gör han inte. Han säger att man kan träna bort att bli svettig för ingenting. Hrmph. Alltså måste man bli mer svettig innan man blir mindre svettig. Det är ganska märkligt tycker jag.


Jag har länge gått omkring och funderat på om jag inte skulle trivas i ett par velourbrallor. Idag bestämde jag mig för att det nog stämde. Så jag köpte ett par på Gudrun Sjödén. Det var mina första velourbrallor i vuxen ålder och mitt första inköp på Gudrun Sjödén. Det är en butik som jag alltid förknippat med medelålders tanter. Kan konstatera att jag nu är en medelålders tant. 


Både jag och Darlingen njöt av att vara barnfria. Att inte vår dag avgörs när telefon ringer på morgonen och Bonusen vill leka med Hjortpojken. Det är faktiskt ganska stressande. Eller är jag bara ovan.


Efter en mindre stadsvandring cyklade vi till Västra Hamnen i akt och mening att äta lunch. Det blev Salt & Brygga. En fantastiskt skön eftermiddag där det enda som grumlade min lunch var att jag glömde att jag inte gillar alla sorters skaldjur när jag beställde skaldjurslasagnen. Det blev ett förfärligt petande och sväljande av stora tuggor. Darlingen lovade att påminna mig om denna dagen nästa gång jag var på väg att beställa skaldjurslasagne. Varför kan skaldjurslasagne inte bara innehålla lax, vit fisk, kräftor, räkor, hummor och krabba? Varför måste den innhålla alla möjliga sorters konstiga musslor och bläckfiskdelar?! Hur som helst var rosévinet, det vita vinet, folkvimlet, solskenet och den allmänna lojheten till full belåtenhet.


Styrkta av två glas vin äntrade vi den där lilla klädaffären för småttingar som får mig att önska att jag får ett väldigt, väldigt litet barn. Vilket inte kommer att ske. Så jag fick istället köpa flaggvimpel - en massa fina flaggor på tråd, lite pinglor och annat krafs. Jag VET att det kanske inte är något för en 4-5-åring, men det är faktiskt något för en 42-åring. Jag kanske ska sätta upp den i vårt sovrum istället för Battingens rum...


Sedan cyklade vi runt en massa runda tills jag fick ont i den biten på kroppen som hela tiden nöts mot sadeln. Då fick vi åka hem och grilla, dricka mer vin och tala om för varandra vilket underbart liv vi har. Det kändes bra. Fullkomligt på något sätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards