Direktlänk till inlägg 19 november 2008

Extraknäck

Av Pipe Line - 19 november 2008 18:34

Darlingen hade mycket goda nyheter med sig hem idag. Han har blivit tillfrågad om han vill bli doktorn i "Fråga Doktorn" på en sajt. Häromdagen blev han uppringd om ett annat jobb (fast det kommer han nog inte ta eftersom det innebär att han måste jobba från annan ort 3 dagar i veckan). Och det är ytterligare saker på gång via hans arbetsgivare som kommer generera ytterligare inkomster utan att han behöver ta tjänstledigt eller gå ner i tid med lägre inkomst som följd.


Jag är så himla stolt över honom! Min älskling!


Vi har genast börjat smida försiktiga planer om vad det kan innebära för oss. Det handlar givetvis om extrainkomster, vilket är välbehövligt eftersom vi sparar till adoptionen. När väl adoptionen är genomförd ger det oss ökade valmöjligheter när det gäller att umgås tillsammans som familj. Med extrajobbet kan Darlingen rentav gå ner i tid och vi behöver inte slåss om föräldraledigheten.


En annan bieffekt av det hela var att Darlingen genast fastslog att jag kunde ta semester mellan jul och nyår i år. Jag har använt alla årets semesterdagar och har ca 10 dagar sparade. Jag vill egentligen inte ta ut den sparade semestern på okynnesledighet eftersom jag kan behöva dem när vi ska åka och hämta Battingen. Men med de nya inkomsterna kan jag ta ut tjänstledighet utan att det blir ett jätteavbräck ekonomiskt.


Idag leker livet.







 
 
Ingen bild

mamman

19 november 2008 19:56

Grattis till alla positiva pusselbitar ni kan lägga i ert familjepussel.

 
Ingen bild

erika

20 november 2008 21:55

vad härligt med såna nyhter som verkligen genererar en massa möjligheter! grattis! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards