Alla inlägg den 16 november 2008

Av Pipe Line - 16 november 2008 22:39

Om några få timmar övergår denna dagen i arbetsdag. Jag är emot det. Jag är inte alls färdighelgad.


Gårdagen började illa. Jag var knockade i migrän. Inte förrän jag fått i mig två migräntabletter gaskade jag upp mig och förkunnade med hög röst: "Det vore väl attan om den j*vla migränen ska få förstöra HELA dagen". Sedan marscherade jag ut i bilen och kände mig segerviss. Och det gick förvånansvärt bra.


Vi susade iväg genom ett regntungt Skåne för att gå på Svaneholm slotts julmarknad. Det var ok men inte överraskande bra. Köpte mest lite pycke och småsaker. En sväng på Provinsen hanns också med innan vi landade hos Anderslövarna för att inspektera senaste släktingen. Han var absolut bedårande. Jag blev fylld av vördnad och ville bara titta, titta och titta. Samtidigt knöts magen ihop av en längtan som jag inte riktigt var beredd på. Ett intensivt sug efter småbarnstid. Och en tung insikt att det aldrig kommer att bli så. För det mesta tycker jag att det känns ok att jag får träffa mitt barn först när det är några år. Men igår var det tungt. Man kan inte riktigt värja sig mot en 10-dagars bebis.


På kvällen var vi hos Hjortfamiljen och åt fisk - räkor, pilgrimsmusslor, torsk, löjrom. En både trevlig och behaglig kväll som jag avslutade ganska tidigt eftersom migränen lakat ur min kropp. Darlingen var whiskybegiven och missa mina ganska osubtila signaler vilket ledde till en tvist hela vägen hem. Tur att det inte är så lång väg att vandra. 


Idag har vi mest hängt och softat. Käkat lunch på Pizza Hut. Köpt servettringar. Försökt hitta adventsstakar (ingen framgång). Försökt köpa fönsterfilm (ingen framgång). Och så ett pinsamt besök på Expert i syfte att inspekterar platta TV-apparater. Det slutade med att jag fnissade hysteriskt åt reklamen för "Vi hade i alla fall tur med vädret" istället för att ha åsikter om vilken TV vi ska ha. Jag tycker att vår nuvarande TV är rätt ok. Men Darlingen anser att vi är hopplöst omoderna: "Till och med dina föräldrar har ju haft platt-TV i ett halvår!", säger han upprört när jag säger att vi har tre tjock TV-apparater som fungerar.


Nu har vi kommit fram till en kompromiss. Vi ska köpa en billig en. Sedan ska vi hotta upp den när Batting anlänt. Och då ska billiga TV:n få flytta ner i källaren. Fast jag vet inte riktigt om jag kan lita på Darlingen. Ikväll har han surfat länge och väl på hemmabiosystem. Jag tror att han kommer att kuppa in något mer avancerat än vi är överens om...

Ovido - Quiz & Flashcards