Direktlänk till inlägg 23 maj 2008

Kaos i adoptionsvärlden

Av Pipe Line - 23 maj 2008 14:43

Idag kom AC:s nya väntelistor. Ju längre vi köar desto längre ner faller vi. Vi backar, backar och backar.


På www.a-c.dk publiceras idag en debattartikel  - Adoption i Krise - om förhållandena i adoptionsvärlden.  Om korrumption, ökat antal organsiationer som konkurrerar, organsiationer som bryr sig mer om att tillfredsställa barnlösa människors behov av ett barn än ser till barnet. Detta drabbar de länder som har en seriös förmedling dubbelt - man konkurrerar med fler organisationer och dessutom organsiationer och givarländer som inte arbetar enligt vedertagna riktlinjer. Det är deprimerande läsning.


www.danadopt.dk meddelas att man upphör med samarbetet i Polen och Portugal pga att de barn som adopteras till utlandet är mycket belastade med sjukdomar. Detta kräver tid och information och de polska myndigheterna har föredragit att sända barnen till "snabbare" länder. Man stänger Portugal av samma anledning - det är endast de hårt belastade barnen som förmedlas till internationell adoption.


Jag är så less. Så infernaliskt less. Vi har så många odds emot oss. Vår ålder är bara ETT dåligt odds. Det händer så mycket i vår omvärld som riskerar att försvåra för oss. Jag tror egentligen inte det finns något som arbetar FÖR oss längre. Tiden är vår fiende.


Jag märker att jag allt oftare prövar mina tankar om permanent barnlöshet. Jag måste förbereda mig på det. Kan vi inte bli föräldrar genom adoption finns inga fler möjligheter. Det finns inte mer tid. Jag är fullkomligt klar över att min önskan om barn är inte så stark att jag kan ta emot ett barn med svåra medicinska problem. För det är snart de enda barn som givarländerna adopterar till utlandet.


Tunga insikter.   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards