Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

Ärlighetens plågor

Av Pipe Line - 17 maj 2008 14:49

Jag ska ha tjejmiddag idag. En av tjejerna har en stor och snäll hund. Skulle tro att den väger sisådär 50 kg. Tassar och klor är dimensionerade därefter.


Jag har gruvat mig hela veckan för att vara ärlig. Hunden är nämligen inte välkommen hit såvida den inte vistas i hallen eller källaren där vi har hårda golv.


Nyss kom ett sms där hundägerskan frågade om  hon fick ta med sig hunden. Jag ringde och sa som det var. Att vi har mjuka golv. Människor går i strumpläst. Hundar går inte alls. Fast jag sa det lite ödmjukare.


Jag känner mig omständig och till besvär. Trots att det är mitt hus och mitt golv. Och det är ett mjukt golv. Alltför mjukt för att vara jättepraktiskt. Jag är inte riktigt bekväm med att göra de uppoffringar (som att inte ha skor inne eller välkomna hundar) som måste göras för att behålla golvet fräscht. Jag vet att småbarn kommer gå hårt åt golvet men det dröjer flera år innan vi får en till i familjen. 


Jag är inte så begiven på hundar. Tycker det är mycket konstigt att människor låta hundar pussa och slicka dem i ansiktet. Hundnosar är på alla möjliga ställen som människor skyr som pesten. De dras till andra hundars avföring. De luktar i andra hundars skrev. De dricker vatten ur toalettstolar. Har jag hört.










 
 
Lille skutt

Lille skutt

17 maj 2008 16:55

Rätt gjort. Vi har laminatgolv men skulle ändå inte vilja ha kompisarnas hundar här! Jag tycker det är ofint av kompisen att låta dej ha dåligt samvete. Det är som att bli sur över att inte få röka inne hos en icke-rökare!

http://ww.lilleskutt.wordpress.com

 
Ingen bild

pipeline

18 maj 2008 10:17

Det dåliga samvetet har släppt eftersom väninnan inte alls hade blev sur som jag befarade. Det är en sida jag måste jobba med hos mig själv - att sluta må dåligt och känna mig till besvär när jag bestämmer spelreglerna i mitt eget hem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards