Direktlänk till inlägg 15 maj 2008

Nu har jag fattat

Av Pipe Line - 15 maj 2008 22:35

Darlingen packar för att åka imorgon. Det är inte kul.


På jobbet är det bara en massa strul. Implementeringar av produkter som inte är färdiga och där vi inte har koll på alla komponenterna. Jag och min svenska kollega verkar vara den enda som tänker ur ett kundperspektiv. De som håller i implementeringen är mest intresserade av att pricka av projektet som slutfört. Strunt samma vilken kvalitet det får. Jag lider, protesterar och känner mig besvärlig för att jag envisas. Trots att de är "de andra" som envisas med att inte sätta sig in i detaljerna i en komplex produkt.


Det är lika segt på adoptionsfronten som tidigare. Men nu börjar det påverka mig eftersom jag har tid att fundera på det.


Jag försöker justera min vikt och vill se resultat. Det är magert. Resultet alltså. Idag vägde jag mig när jag kom hem. Resultatet fick mig inte att göra volter. En stund senare gick jag på toaletten. Då kom jag på att vågen kanske stod ojämt. Jag letade upp ett plant ställe, klädde av mig (man måste väga sig utan kläder) och steg upp på vågen. Det skulle jag inte ha gjort. Jag hade gått upp 2 hekto på en timme. Trots toalettbesök. Är det konstigt att jag tror att jag har drabbats av fettvirus?!


Så nu har jag fattat. Jag har grav separationsångest, prestationsångest och resultatångest. Jag kan inte komma på något positivt i min tillvaro just nu.


Förresten har jag inga kläder som passar vädret.


Äh.





 
 
Grodis

Grodis

16 maj 2008 08:32

*fnissar*
Du skriver så KLOCKRENT att jag fnissar så tårarna rinner här på morgonen. Och det UTAN frukost! Brukar ha ett sjujäkla humör då....
Det där med vikten är INTE lätt. Tvärtom... Själv hade jag +1 kg på vågen imorse, kul jul... "Bara" att ta nya tag och inte ge upp!

Hoppas du får en fin och skön helg!
/Grodis

http://grodis.wordpress.com

 
mamman

mamman

16 maj 2008 09:40

Du luras, i nästa inlägg berättar du om hur kul det skall bli att mangla och att tycka något är kul är väl positivt? :-)

När det gäller adoptionsfronten förstår jag dig exakt.

http://babyonskan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

pipeline

16 maj 2008 13:52

Grodis: Din våg stod bergis på ojämt underlag. Eller så kom ett tillfälligt gäng med kosmiskt brus och gjorde att vågens siffror blev lite knasiga.

mamman: Det är faktiskt sant - mangeln lyckades faktiskt liva upp mig... Vem hade väl kunnat ana något så tokigt? ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards