Direktlänk till inlägg 26 januari 2008

Försvunna Frun och ickemordet

Av Pipe Line - 26 januari 2008 11:43

När jag var sisådär tonåring så hände det sig en gång att jag inte såg till Grannfrun på flera veckor. Det var en tystlåten och tillbakadragen familj så jag begriper inte hur jag ens upptäckte att en sådan anonym människa var försvunnen... Hur som helst gick jag och grunnade på det länge och väl. I hemlighet. Och kanske borde det förblivit en väl förborgad hemlighet....


Ungefär samtidigt skedde ett antal obehagliga mord runt om i Skåne. Och jag började åka buss en hel del. Och alla vet ju att utsikten från bussar är god. Så då såg jag att det fanns jättemånga svarta sopsäckar som låg och skräpade i vägkanten. Aldrig i livet att jag skulle vågat öppna en sådan slängd sopsäck. I min fantasi innehöll de allt från avhuggna armar och ben, döda hundar och katter, halshuggna huvud och en och annan torso.


Tilläggas bör att jag älskade deckare.


En dag hade en teori formulerats i mitt huvud. Tankarna kolliderade. Grannen och Försvunnan Frun. Hade han inte sett lite lurig ut de senaste gångerna jag stött på honom? Kom och gick på märkliga tidpunkter? Och hade inte antalet sopsäckar i vägkanten mellan Förorten och Malmö ökat markant till antal?


Min teori var ett faktum. Grannen hade såklart mördat sin Fru! Hon låg numera utspridd i vägkanten mellan Förorten och Malmö. Efter några veckor blev jag orolig på allvar. Lite försynt frågade jag mina föräldrar om de sett till Frun. Utan att nämna min teori. Nä, ingen hade sett henne.


En dag klarade jag inte att bära min teori ensam längre. Jag invigde min mamma. Som säkert insåg att det var tonårsfantasier och som sådana bör de tas på allvar och inte skojas bort. Därmed involverades mamma i Försvunna Frun-spaningen. Lättnaden var enorm när mamma en dag meddelade att Försvunna Frun numera återigen var Fru eftersom hon siktats på ICA.


Nu har jag drabbats av något liknande. Min granne har blivit Försvunna Grannen. Frun i huset huserar ensam. Dessutom är plasma-TV borta.


Here we go again....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards