Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Pipe Line - 7 januari 2008 20:32

Irritationsmoment 1

Hade blivit felinformerad om geografiskt läge för ett möte på onsdag. Jag hade därför bokat tåg till Linköping instället för flyg till Stockholm. Eftersom jag ska till Stockholm imorgon också var det inte lönt att flyga hem enkom för att sova. Alltså tvingas jag till en oplanerad övernattning. Det tog en timme att avboka (tåg och träning), omboka (flyget hem) och nyboka (hotell).


Irritationsmoment 2

Sedan kom jag på att vi fortfarande inte hittat kabinväskan som varit försvunnen i några månader. Sist jag var borta över natten så blev mina axlar knäckta av att bära helvetiskt fullpackad datorväska, träningsbag (som ersatte kabinväska med hjul) med allehanda nödvändiga ting för övernattning, paraply (inte den ihopvikbara varianten) och handväska.

Alltså fick jag i all hast rusa till en väskaffär för att köpa en kabinväska. Onödig tid och onödiga pengar.


Irritationsmoment 3

Ägnade en god stund av dagen åt att försöka hitta en helg som vi kan åka till The Lodge (min julklapp till Darlingen). För att kunna boka bad jag Darlingen om några lördagar/söndagar som han är tillgänglig. Och får till svar att första ledig helg är i mitten av april?! Förutom att erbjudandet jag köpte på bjud.nu hade begränsad giltighetstid (till 15 februari...) blev jag överrumplad av att han har så lite helgtid till att komma i ordning i nya huset att jag snedtände.


Irritationsmoment 4

Jag har grym PMS och därmed låg impulskontroll. Hate.





Av Pipe Line - 7 januari 2008 09:09

Det finns två ord som jag är lite extra kär i - sagogryn och lemonad.


När jag var liten åt vi Sagogrynssoppa. Det är en soppa med torkad frukt, russin och små, små stärkelseprickar som kallades sagogryn. De första sagogrynen var rosa. Sedan blev de vita. De vita var inte lika bra eftersom de smälte i värmen.


Det är sagogrynssoppesäsong varje år mellan jul och nyår. Soppan innehåller massor av torkad frukt, russin och sagogryn. Ska serveras iskall. Numera innehåller soppan inga sagogryn eftersom de inte funnits att uppbringa.  Trodde vi! Idag googlade jag sagogryn och upptäckte att de finns fler människor som saknat sagogrynen! Och de finns i välsorterade matvarubutiker!


Det är måndag. Det har börjat bra.



Ovido - Quiz & Flashcards