Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Lönemeddelande

Av Pipe Line - 19 februari 2010 22:08

Jag har utvecklat mig med min chef idag. En del i utvecklandet rörde lönen. Någon löneförhandling är det inte tal om detta året. Det har mer karaktären av löneinformation. Jag vet att löneökningsutrymmet är klent i år. 1 %. Därför hade jag inte lagt ner någon större möda på att klura ut lönehöjningsargument. Men det hela slutade faktiskt med 1 200 kr. Mer än förra året i alla fall. Chefen hade nog gjort vad hon kunde för att få loss mer pengar - hon hade bland annat undersökt om jag skulle kunna komma upp i nivå för betald övertid. Men det var lite för långt upp för att det skulle gå. Typ några tusenlappar till.


Jag är nöjd. Jag litar på att min chef gör så gott hon kan. Det låter kanske konstigt men så är det. Det som överraskade mest var mer eller mindre en utfästelse om framtida löneökningar på hög nivå. En annan bra sak var att chefen själv tog upp att jag - om inget oförutsett händer - kommer få en behovsbil när jag återinträder i tjänst. Det tycker jag är bra med tanke på att Darlingen och jag lagt ner bilinköp för att spara pengar för att spara pengar och kunna vara hemma längre med Knodden.


Måste säga att det känns lite tråkigt att - just det året jag gör mitt livs insats på jobbet - drabbas Sverige och min bransch av kris.  Vi får väl se hur det blir nästa gång det ska löneförhandlas, det lär väl bli när jag är föräldraledig. Hur det än är så glädjs jag åt mina 1 200 kr och fina ord om min insats.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards