Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Pipe Line - 1 februari 2010 21:41

Idag var det bra att uppdateringen kom när den kom. Det ramlar nämligen in resebesked till familjer som adopterar via BV och det går rejält snabbare än för oss som väntar barn via BFA. Sådant tär. Därför blev det en bra kompensation att få fyra nya foton och en growth report.


När mailet kom ringde jag Darlingen. Han var upptagen så jag lämnade ett meddelande som lät så här: "Be honom gå in och läsa sin mail". Hade inte en tanke på vad jag satte igång för tankar hos honom. När jag lämnat meddelandet satte jag mig i ett möte på två timmar. När jag var klar fanns ett frustrerat meddelande från Darlingen på min mobil om att han inte fått något mail och om jag ville vara så snäll och berätta när vi skulle resa. Den stackaren fick gå i två timmar i tron att vi fått resebesked. Sett i det skenet var en uppdatering en besvikelse. Se där vad olika perspektiv kan göra för mottagandet av information :-)


Nu har emellertid Darlingen hämtat sig från besvikelsen och spanat in de nya fotona sin blivande son. Knodden börjar bli stor och ser ut att ha en rejäl glimt i ögat. Vi har fått fyra foton i allehanda situationer och det är nästan som om det är olika killar på alla bilderna. På några bilder ser han stor ut och på andra ser han ut som en liten Knodd med runda kinder. Han är makalöst söt på alla foton. Vårt favoritfoto är ett foto där han har en rejäl mössa på huvudet och ser ut som en liten hiphopare. Dessutom ler han stort med hela ansiktet och ser superlycklig ut. Man blir alldeles försvagad :-).


Lille gossen gillar fortfarande sötsaker, varm korv, hopprep och leksaksbilar. Nytt är att han dessutom gillar kakor. Det gjorde han inte sist. En sötsaks älskande lite grabb... Kanske inte så konstigt med förstoppning då och då :-). Han sover lugnt, har snuttefilt, kan inte sluta med nappen, gillar välling och fostermamman är fortsatt bekymrad för hans förmåga att gnata och tjata...


JAG.VILL.HÄMTA.HEM.HONOM.NU

Av Pipe Line - 1 februari 2010 16:39

Nu verkar vi fått ordning på uppdateringsflödet på Knodden. Eller vad sägs om en uppdatering idag - första dagen i månaden?!


Återkommer när jag läst lite om vad Knodd-ungen haft för sig denna månaden. Men kan väl säga så mycket som att han ser ut som ett riktigt busfrö.

Ovido - Quiz & Flashcards