Alla inlägg den 15 april 2007

Av Pipe Line - 15 april 2007 23:09

Kl 7.30 började jag arbeta. Trots att det är söndag.


Kl 23.00 slutade jag arbeta. Trots att det är söndag.


Jag är för lojal för mitt eget bästa. Tvi för att vara stressad när man är nyfrugad. Då ska man ju hångla, äta jordgubbar, dricka champagne och INTE arbeta!!


Fast kl 11 uppstod en kris då ALLT jag arbetat med i form av PP-presentation bara slukades av datorn. Hämtade en PP-presentation från mail och började arbeta i den. Sparade. JOOOO, jag är säker! Stängde PP. Och sen var ALLT försvunnet! Datorslukat!! Jag grät en skvätt i frustration.  

 Nu: TRÖTT!




Av Pipe Line - 15 april 2007 10:31

Saker som har irriterat mig idag:


 

1. Det är synd om Stefan Karlsson i Lund. Hans grannar röker inomhus. Han har försökt täta ventilationen. Han bor hos sin flickvän för att han vantrivs i sin lägenhet pga röken. Han vill förbjuda rökning inomhus. 

"Det ligger i tiden", säger han

Utmärkt Stefan Karlsson! Då kanske vi även kan förbjuda allergiker. För de irriterar ju rökare. Och eftersom hetsen mot rökare ligger i tiden så innebär det att förbjudandet av allergiker också ligger i tiden. Dessutom kan vi passa på att förbjuda Snickers på flygplanen eftersom de avger lukt som kan försätta nötallergiker i mycket svåra situationer. Eller feta människor som "tränger" ut vanligt smalt folk? Eller människor som pratar högt, herregud! De kan ju orsaka hörselskador på normalt folk.

Stefan Karlsson; visst kan man förbjuda tobaksrök inomhus. MEN det vore isåfall effektivare att göra tobak total olagligt, i klass med hasch? Det är ju ändå så farligt, både för användaren och alla runt omkring. Förresten anser jag att alkohol är farligare. Både för användaren och alla runt omkring som riskerar att bli våldtagna, misshandlade, påkörda av rattfyllon. You name it.


 

2. Vilket påminner mig om en insändare jag läste för ett tag sedan. En man som beskrev att han led svårt vid flygningar pga all parfymodör som cirkulerar i ett flygplan. Jösses! Ska vi förbjuda människor som luktar svett också? Mannen ÄR en minoritet och han har ett jättetråkigt problem MEN är det rimligt att förbjuda att människor använder lotion med doft, parfym, schampo med doft? Förbjud alla dofter så löser vi mannens problem. Jag undrar fortfarande varför mannen är så välinsatt i lukter på flygplan om han har svår parfymallergi? Vad säger alla elallergiker? Ska vi förbjuda ljuset?


 

3. Hundägare som säger "Han är faktiskt inte farlig". I våra kvarter bor en liten fladdrig tjej som äger en VÄLDIGT stor och muskulös boxer. Den är rentav skräckinjagande och då är jag ändå inte hundrädd. Sist jag stötte på besten var i videobutiken. En kvinna som kom in samtidigt som jag ställde sig i ett hörn i avvaktan på att hunden och dess ägarinna skulle gå förbi. Det syntes att hon var rädd och tyckte det var obehagligt. Den lilla ägarinnan - som knappt kan hålla besten som sliter och drar i kopplet - säger "han är jäääääättesnäll". Sure. Och påven har vit hatt. Förresten kanske vi kan förbjuda hundar eftersom det finns pälsallergiker. Eller katter. De har ju också päls.


 

4. Beckham har fått sin bil ostjälbara BMW X5 stulen i Madrid. På outgrundliga vägar har den hamnat i Moldavien där den supersäkra (yeah right!) bilen innehas av en inrikesministern i Moldavien. HUR gick det till?

"Om Beckham ber att få tillbaka bilen överlämnar jag den till honom", säger hon. Det var ju snällt! Vad säger försäkringsbolaget? Vad säger BMW? Och vad säger det om Moldavien?!


 

5. Hundbajs i allmänhet är fortfarande förfärligt irriterande. I stora lass. Speciellt på min uppfart. Förbjud bajs. Det är ändå så äckligt.


 

Ovido - Quiz & Flashcards