Direktlänk till inlägg 22 maj 2007

Vad man INTE ska göra med gråa hår

Av Pipe Line - 22 maj 2007 22:30

Min frisör fick i uppgift att inspektera och rapportera om evenutella gråa hår i min nacke. Fanns inte så mycket att rapportera. Vet inte om jag kan lita på henne. Jag menar; det ingår säkert i frisörskeutbildningen hur man ska hanteras med tanter som nojjar över gråa hår. Gråahårterapi. Hon sa att hon hade fler gråa hår än mig. Då kändes det lite bättre eftersom jag anser att hon är purung (33). Mitt nya accepteraochförlåt-liv har börjat.  Terapin fungerar.


Man ska inte rycka gråa hår. Då blir de grövre och mer antennlika. Eftersom jag inte har några som helst önskemål om kontakt med utomjordingar så har jag bestämt mig. Jag ska luta slita och dra i mitt hår. Jag ska bara titta på dem och ignorera dem.


Jodå. Det kommer att gå så bra. Äh. Förfall.

Förresten får jag en massa tid över till annat. Det tar ju sådan tid att gråhårighetsinspektera sig varje dag. Nu får jag t ex tid över att inspektera min överläppsmustasch och förundras över att jag fortfarande har förmågan att få finnar lite varstans. 


Man kanske inte ska dra hårstån på överläppen? Då kanske de blir mer styva och antennlika? 


Tänk om min kropp bestämt sig för att byta kön utan mitt godkännande? Kan man testa testestoron-halten på hemmavis, typ kissa på en stick eller pricktest?  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards