Alla inlägg den 13 maj 2007

Av Pipe Line - 13 maj 2007 18:33

Eländig start på dagen. Kom inte igång förrän fram åt lunch eftersom huvudvärk däckade denna kroppen. Till sist låg jag kraschad i soffan och önskade att jag var död. Eller åtminstone medvetslös. 


Men jag tog mig. En halvtimme senare tvättade vi fasaden för att kunna måla den de närmsta veckorna. I farten hakades ett fönster ner och slipning, lackning och kittning vidtogs. Kittningen blev väl sådär men det är ett fönster som ingen kommer att granska närmare. Jag är hur som helst överlycklig för att vi kommit i gång med fönsterrenoveringen. Det går framåt! Och jag kommer att bli värsta kittaren när jag är färdig.


Idag har också offerten på nya huset kommit. Det blev billigare än vi trodde. Fast jag är pessimist i sådana sammanhang och tror att det kommer dra iväg. Men det är ju bättre att det drar iväg från en lägre summa istället för min pessimisthöga summa. 


Nu blir det bråttom. Bygganmälan ska skickas in, VA ska kontaktas, Garbo ska sökas, byggkreditiv ska sökas, entreprenadkontrakt ska tecknas. Nya grannen ringde häromdagen. Han ska ha byggsamråd 28 maj. Vårt är planerat till 7 eller 8 juni. Det blir trångt om saligheten under byggtiden och grannarna kommer säkert bli mycket missnöjda med att vi planerar att bygga hela sommaren. Byggdamm blandat med grillos. En märklig cocktail.




  


Ovido - Quiz & Flashcards