Direktlänk till inlägg 19 maj 2007

Bonusmamma från Hell

Av Pipe Line - 19 maj 2007 10:33

Bonussonen är inte så tuff. Hjortflickan är årsgammal och mycket tuffare. Hon cyklar till lekplatser och kompisar på egen hand. Startar ibland dagen på egen hand. Bonussonen vågar nätt och jämt vara ensam hemma under korta stunder (5-10 minuter). När bonusen fick reda på att Hjortflickan var ensam hemma på morgonen gjorde han stora ögon. Vi hoppas att han ska bli inspirerade men vägen dit är förmodligen ganska lång eftersom hans mamma inte anser att han är stor nog för något. Synd eftersom han skulle må bra av att vara lite mer självständig.


Igår tyckte vi att det var en god idé att de skulle gå till lekplatsen själva. De är ju trots allt 9 år. Bonusen vill prompt umgås på lilla gräsplätten i trädgården (5 x 5 meter med nyplanterade rabatter). Vi vill vidga hans värld. Vi vill att han ska hitta i området. Vi vill att han ska ha upptäckarlust och nyfikenhet. Efter lite parlamenterade bestämdes att Darlingen skulle följa dem till lekplatsen och därefter gå ett ärende. 


Det tog knappt 5 minuter. Sedan kom bonusen inrusande med Hjortdottern i hasorna. Utan Darlingen.

"Varför kommer ni redan tillbaka?" frågade jag.

"XXX ville inte stanna kvar", svarade Hjortdottern.

Efter att ha tagit reda på om det var någon/något på lekplatsen som skrämt dem (var det inte) insåg jag att det helt enkelt var rädsla från bonusens sida som gjorde att de kom rusande tillbaka.


Resten av dagen ägnade de åt att spela SIMS2 och spela fotboll i stackars trädgården. De få stunder jag tittade till dem slutade ofelbart med att jag röt att de skulle se akta rabatterna. Värst var bonusen som var alldeles pyrig över att umgås med Hjortflickan. Jag höll på att få krupp när jag ser honom ta sats, spegla sig i uthusets fönster, hoppa upp och landa med båda fötterna mitt bland mina nyplanterade solrosor. Nästa ryt kom när jag ser honom fota värsta bredsidan rakt in i blomsternävan och irisarna för att få ut bollen från rabatten. Efter det stannade jag inne för att skona oss alla.


Vikingarna var här på kvällen. Extremt stressig innan de kom och champagnen gick rätt upp i huvudet. Likaså rödvinet....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards