Direktlänk till inlägg 22 juni 2009

I värsta laget

Av Pipe Line - 22 juni 2009 17:53

Jag har länge tittat längtansfullt på en Odd Molly klänning. På tok för dyr. Hutlöst dyr. Skamlöst helt enkelt. Idag var den nedsatt med 30 %. Hjälpte inte så mycket. Dessvärre var det tillräckligt för att aktivera mitt ha-begär igen. Det har slumrat en tid. Ringde Darlingen för att få stöd. Han ville ge mig den i födelsedagspresent.


Så jag köpte den. Och rodnade hela vägen hem.


Men jag har tre goda anledningar att köpa en hutlöst dyr klänning.

1. Födelsedagspresent

2. 40-årsfest

3. Bröllop


Nu hänger den på en fin-galje på en dörr till Battingens rum. Där ska den hänga och vackra sig. Den är på tok för dyr att knö in i en garderob. ´


Och jag känner mig alldeles glad i magen.

 
 
Ingen bild

Också taiwan-väntan...

22 juni 2009 21:11

Jag tror faktiskt att det är lite bra att unna sig något lyxigt ibland, speciellt under all väntan man ska ta sig igenom. Man kan hitta alla möjliga anledningar att fira lite, göra något extra... köpa en på tok för dyr klänning... eller något annat som bara gör vardagen lite, lite roligare. Om man firar små milstolpar under väntetiden kanske tiden kan gå lite fortare, eller åtminstone kan väntan bli lite lätt att uthärda. Vi har bla gått ut och ätit på restaurang eller bara beställt hem kinamat, för varje månad som papprena har varit i landet och liksom markerat att nu är vi en månad närmre... Skickar styrkekramar till dig och kan lova att telefonen ringer när man minst anar det. Du kommer att vara snyggaste blivande mamman på hela festen i din nya klänning!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards