Alla inlägg den 14 juni 2009

Av Pipe Line - 14 juni 2009 15:31

Jag har äntligen fått min hängmatta! Det blev en limegrön Fatboy från Sommarboden i Höllviken.


Vi har provlegat alla tre och är betagna! Dessutom är färgen omåttligt fin till det gröna planet och de grå plattorna. Den pryder verkligen sin plats i trädgården och jag misstänker att den kommer bli flitigt använda under sommaren.


Åsså har vi köpt ett parasoll så att vi inte blir stekta på uteplatsen i sommar.


Nu är vi rustade för sommar, sol och lata dagar.

Av Pipe Line - 14 juni 2009 13:55

Jodå. Hon hann knappt ut ur bilen förrän hon började oroa sig för hur jag tog hennes graviditet. Eftersom jag delgett Darlingen min vision om framtida scenario och agerande från Bonusens mamma var han  beredd. Och det följde skolboken.... Hon samlade omkring sig (utom jag som letade kläder hemma på Orten) och försatt inte en endaste minut över att "stackars Pipeline:a". Jag blir nästan full i skratt när jag tänker på hur hon tagit på sig en beklagande min och framstå som en synnerligen god människa.


Darlingen var beredd. Han förekom henne på ett naturligt (förhoppningsvis) sätt och meddelade att jag var såååå glad för vår adoption. Han viftade bort frågor om jag tyckte det var jobbigt nu när hon var gravid med att säga "Du, det där med att inte Pipeline inte kan få barn har hon kommit över sedan många, många år".

  

Hon kom av sig och började istället orerar över sin graviditet. Tror att det är mycket snack om den just nu. Sista teorin är att hon väntar tvillingar. Inget som helst vetenskapligt bevisat - hon tycker att hon blivit tjock så fort. Då hade Darlingen med ett snett leende sagt "Det var ju tolv år sedan sist, kroppen förändras....". Det tyckte hon inte om att höra. Hon är väldigt kropps- och hälsointresserad.


Jag är nöjd. Jag har inte lust att bli tyck-syndad-om för att jag inte kan få biologiska barn. De som kan få biologiska barn tror alltid att barnlösa personer är avundsjuka på deras förmåga att reproducera sig. Det är en väldigt irriterande übermensch-inställning. De tror inte att man kan vara minst lika förväntasfull och glad över att få adoptera. De tror alltid att det finns ett stort mått av sorg med i beslutet att adoptera. Trötta mig vad irriterande, självgoda och självupptagna en del gravida kan bli....

Ovido - Quiz & Flashcards