Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Pipe Line - 23 juni 2009 09:50

Darlingen ringde precis. Han ska jobba hela helgen.


Det innebär massor av saker:


  • Min födelsedag blir en stillsam historia. En slutkörd Darling är inte att föredra så nu flyttar vi firandet till vår semester.

  • 40-årsfesten (2 juli) som består av fest och övernattning är i viss mån hotad. Det är minst en timmes körning hemåt och Darlingen ska troligen börja arbete senast kl 9 på fredagen.

  • Mösexan som är planerad till 4 juli kommer att bli en enda lång plåga för Darlingen eftersom han kommer att vara rejält tröttkörd av 40-årsfestande och två veckors idogt arbetande

  • Darlingens födelsedag kommer i kläm.

  • Darlingen kommer att snubbla in i semestern, hämta Bonusen direkt och tvingas till stort släktkalas första semesterhelgen. Han kommer inte vara lätt att tas med.

Dessutom missar stackars Darlingen allt det fina vädret och mitt sällskap. För att inte tala om hur sällskapssjuk jag kommer att känna mig efter att ha haft två veckors semester utan hans sällskap.


Oflyt.


Av Pipe Line - 23 juni 2009 08:47

Semestervädret visar sig från sin allra bästa sida och jag njuter. Jag önskar att Darlingen kunde dela dessa dagarna med mig men han jobbar. Bonusen är hos sin mamma. Jag har i ett anfall av "attgöralusta" skrivit en lista på sådant som jag kan göra under min ledighet. Det är ett säkert tecken på att jag inte är nedvarvad ännu.


Idag ska jag sola magen lite. Kanske åka till återvinningsstationen. Eller putsa ett fönster. Kanske promenera en stund. Och så ska jag lyssna på Sommar i P1 - sommarfealing i etern.

Ovido - Quiz & Flashcards