Direktlänk till inlägg 13 april 2008

Det stora magknipet på The Lodge

Av Pipe Line - 13 april 2008 17:15

Helgen har ägnats åt att använda Darlingens julklapp - ett dygn på The Lodge. Innan vi landade på The Lodge var vi i Qvesarum för att inhandla en hatthylla. Nu kommer det väl dröja sisådär ett år innan den blir installerad...


På The Lodge inleder man sin vistelse med afternoon tea. Jag blev så entusiastisk att jag åt alldeles för mycket och fick magknip. Så vi fick vila i några timmar innan vi var redo för middagen. Och vilken middag!


Först en lite appetizer med katrinplommon och pancetta. Därefter följde i tur och ordning hummersoppa, rostad sparris med parmesan och pancettaflarn, majskyckling med risotto, morot och tomat rostad i ugn och creme caramele som final. Till det valde vi vinmenyn som var helt fantastisk och väl värd sina 250 kr. Det var så överväldigande mycket att jag inte ens orkade smaka på de hemlagade pralinerna till kaffet. En mycket säregen händelse...


Sedan fick jag magknip igen och tillbringade resten av kvällen under ett Lexingtonlakan, kvidandes av smärta. Det var faktiskt en smula snöpligt. Darlingen var i alla fall ett gull som masserade min mage - det är egentligen inte så stor skillnad på att ha magknip som 40-åring och som bebis. Man behöver magmassage i båda fallen.


Morgonen randades och vi skulle ta en liten promenad för att jag skulle klara mina 10.000 steg. Jag blev alldeles tagen av alla vitsippor och naturen på Romeleåsen. Darlingen är inte så naturintresserad men travar tålmodigt med. Det blev en liiiite längre promenad än vi tänkt oss eftersom vi inte riktigt hade koll på omgivningarna. Det var faktiskt så illa att vi närapå missade frukosten.


Förutom magknipet (som berodde på min glupande aptit och oförmåga till måttlighet) var det en alldeles fantastisk upplevelse att vara på The Lodge. Jag har redan planer på att vi ska åka dit och äta brunch. Eller kanske bo en gång till. Kanske med spa-upplevelse?


Fast nästa gång ska jag hoppa över magknipet. Och kanske bara äta en scones... Eller kanske man kan äta middag senare? Typ midnattssupé?

 
 
Ingen bild

Brummelisa

13 april 2008 21:31

mmmmm.... *sluuuuuurp* *dregla*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards