Alla inlägg den 20 april 2008

Av Pipe Line - 20 april 2008 18:42

Idag har vi varit på utflykt. Först auktion och bilutflykt med shopstopp på Söderslätt - Ting inne och ute, Idala Gård och Ullahills magasin. Sedan blev det golfbanan. Den delen av utflykten var jag inte så begeistrad i men Darlingen argumenterade väl (han nämnde nåt om den nedrans stegräknaren) och plötsligt befann jag mig torrspelandes golf. Darlingen och Anderslövaren spelade. Det gick sådärbra för mig - jag skrattade när det blev tåfjuttar (heter det så i golf?), pratade när folk skulle slå ut, stretade och drog kärran där man inte fick och var allmänt osnuten (vinden fick näsan att rinna) och i vägen. 


Nu har jag ont i ändalykten. Det var lite höjdskillnad på sina ställen så jag fick spänsta lite. Kan vara bra inför den där hälsoprofileringen som ska ske i slutet av april. Nu kan jag med gott samvete säga att jag motionerar VARJE dag. Minst 10.000 steg. Ha!

  

Nu blir det nostalgimat - potatisbullar och bacon.

Ovido - Quiz & Flashcards