Alla inlägg den 24 april 2008

Av Pipe Line - 24 april 2008 07:43

Jag har dragits in som referensperson och dokumentör i ett mindre projekt. "Projektet" är att det inte haft någon projektledare. Alla har trott att uppgiften var så lätt att lösa att det inte behövdes.


Redan från början varnade jag för att uppgiften var mer komplicerad än alla andra trodde. Det blir gärna det när det är två länder som ska vara inblandade i samma produkt. Ingen tog mig på allvar. Jag blev less och engagerade mig mindre. Tills nu.


Nu är det snart lansering och vi måste få alla bitarna på plats. Och vem är det då som gjort en djupdykning i materialet för att få rätsida på allt och täcka för alla hål? Jag.


Jag är så irriterad på folk som har dålig planering och insikt. I synnerhet som vi inte stått här om de lyssnat på mig från början. Så nu är det JAG som får omdisponera min tid. Varför blir det alltid så här?!

   

Ovido - Quiz & Flashcards