Direktlänk till inlägg 10 april 2008

I mitt huvud

Av Pipe Line - 10 april 2008 08:56

Kompetensdagen är avklarad. Jag har bytt sida och är inte längre åhörare utan tilhör gänget som ska se till att kompetensa alla andra. Det är lite avigt. Speciellt som jag är sån där frågvis människa och känner en obetvingbar lust att ställa frågor om jag inte fattar på momangen. Och jag fattade inte allt vi som stod för kompetensandet snackade om... 


Badrumsgolvet har blivit lagt. Hela huset är återigen täckt med pulveriserat damm som snirklar sin in överallt. Jag är jätteless på att städa så jag gick i strejk.


Strejken försiggick på krogen med en gammal arbetskollega. Fast innan jag fick mat var jag tvungen att stega mig upp i 10.000 steg. Det är jättejobbigt att stega samtidigt som man ska prata exalterat. Jag flåsade betänkligt. Nu tänker jag minsann inte socialpromenera några fler gånger. Bara med Darlingen. Han är tåligt och promenerar med mig varje dag. Om han inte har lust eller ork (han går sisådär 10.000 steg på jobbet varje dag...) fegar jag ur och blir hemma. Sålunda står Darlingen för min karaktär. Det är lite läbbigt att inse.


Bredband är på väg in i huset. Darlingen och Anderslövaren satt hela kvällen igår och fixade datorgrejsimojs. Jag försökte lura ner dem i källare för att kunna surfa lite men de hårdbevakade datorn på ett äganderättsligt sätt. Jag har minsann också betalt för det däringade bredbandet. Jag vill ha min egen dator. Den är stor och stationär. Darlingen och Anderslövaren visade föga intresse för att tillmötesgå min modesta krav. Det värsta av allt är att vi (Darlingen och jag) har en pågående skrivbordsdiskussion. Darlingen tycker skrivbord är onödigt. Eller rättare sagt - han tycker skrivbordet JAG vill ha är onödigt. För dyrt. Han hotar med att köpa platt-TV om jag köper skrivbord. Egentligen har vi inte råd med någotdera eftersom vi ska dejta en trädgårdsplanerare nästa fredag.


Måste man bjuda trädgårdsplanerare på middag när de kommer en fredagkväll?


Det är sannerligen mycket att tänka på som husägare till nybyggt hus.


Pust.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards