Direktlänk till inlägg 7 december 2007

Kuvert med överraskning

Av Pipe Line - 7 december 2007 21:49

I en reklampaus i Idol öppnade jag posten. Ett tjockt kuvert från Plan. Jag var totalt oförberedd på det som mötte mig när jag öppnade kuvertet.


Ett ansikte. På ett barn. En allvarlig och nästan lite trotsig blick. Mörk hy.


Jag fick susningar i öronen. Min mage gjorde en liten kullerbytta när jag möttes av ett barnansikte. En riktig liten människa. Det blev som att få ett barnbesked light. Föreställer jag mig. Fast ändå inte. 


Jag begriper egentligen inte varför jag blev så tagen. Jag vet ju att vi anmält oss som faddrar. Men i min lilla hjärna föreställde jag mig ett brev med ett inbetalningskort. Inte ett brev med ett foto på en Pamela från Zambia. Hon är 11 år.


Nu har jag försökt visualisera hur det skulle kunna vara att få ett barnbesked. Jag klarar det inte. Hur ska man kunna föreställa sig hur all längtan kanaliseras till The Big Bang - nanosekunden då man ser sitt barn på ett foto för allra första gången i livet?


Satan så stort (´säkta svordomen).







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards