Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Pipe Line - 28 maj 2010 14:53

Min aktivitet på bloggen lämnar en del övrigt att önska. Tiden finns helt enkelt inte. Och motivationen är väl inte heller på topp eftersom jag har svårt för att motivera för mig själv att jag ska skriva blogginlägg hellre än att umgås i nuet med sonen.


Dessutom har vi upplevt vår första familjesjukdom. Första var Darlingen däckad i två dagar. När han var hyfsat återställd däckade jag. Jag är inne på min andra dag. Igår låg jag till sängs större delen av dagen och hade feber. Idag är jag på benen men ack så trött. Näsan rinner oupphörligen och hostan håller på att göra mig galen. Knodden har klarat sig undan med en dags (!) snorighet och kinkighet. Den dagen sammanföll med min sängliggandedag. Darlingen fick kämpa hårt med en son som ena stunden vara go coh glad för att i andra stunden fullkomligt gå över gränsen. I sanningens namn var "go och glad"-stunden helt klart i minoritet. Nattningen var en historia i sig. Knodden ville absolut inte sova och skrek nonstop i en timme innan han till sist kom till ro ovanpå Darlingen.


Vi har äntligen blivit av med kullerstenarna som legat på vår uppfart och försvårat färdigställandet. Det var vår målare som tog dem. Han fick dem gratis mot att han forslade bort dem. Nu ska vi jämna uppfarten med en padda och sedan lägga ut singeln. Ska bli såååå skönt att kunna slutföra projekt "trädgård". Vi har även beställt en port till muren i trädgården. Vi behöver minimera antalet "rymningshål" eftersom Knodden börjar bli mer och mer upptäcksbenägen. Det är inte ovanligt att vi hittar honom precis vid tomtgränsen vid vägen. Tur att det är en villagata med lite trafik.


Ovido - Quiz & Flashcards