Direktlänk till inlägg 16 november 2009

Motvillig Fejsbokkare

Av Pipe Line - 16 november 2009 21:33

Bonusen vill öppna Facebook konto. Han har tillräckligt mycket vett för att fråga om lov. För det är vi tacksamma.


Vad vi inte är tacksamma över är att vi också måste öppna Facebook-konto. För att utöva övervakning.

Jag har sagt till Darlingen att det är hans ansvar. Det tycker förmodligen Bonusens mamma också eftersom hon helt och hållet överlämnat frågan i vår ömma vård.


Darlingen ägnade en god stund att prata internetvett med sin ättling. Om att man inte skriver saker på internet som man inte kan tänka sig att säga till samma person om han/hon stod framför dig. Om att man inte - under några omständigheter - får lägga ut bilder utan lov från oss. Vilket vi inte kommer godkänna. Att om någon skriver taskiga saker så ska han säga till oss omgående. Och han får givetvis inte skriva taskiga saker till någon annan. Det får inte kosta pengar. Han får aldrig någonsin lämna ut sitt mobilnummer, namn eller adress eller andra uppgifter som är personliga. And so on..


If you can´t beat them, join them. Det är det Darlingen måste. Inte jag. Jag har inte tid. Jag har fullt upp med min blogg.


 
 
Ingen bild

Brummelisa

17 november 2009 09:42

NEEEJ! Såklart måste du också hålla koll på bonusen! Och mig. :))))

Det är det okända som skrämmer, och man kan inte uttala sig nedsättande om någon/något om man inte har personlig erfarenhet av den/det. :-P

 
mamman

mamman

17 november 2009 10:03

Vi har förmånen i vår kommun att få en föräldrautbildning om just detta, eller snarare om barns Internet vanor/kunskaper och trotts att grabben i dags datum inte har visat intresse för Internet så tänker jag gå, för att vara redo när det väl kommer. Det skall bli skönt att få kunskapen.

Kanske får man sig en egen tankeställare.

http://www.babyonskan.wordrpress.com

 
Hej och Hopp

Hej och Hopp

17 november 2009 20:45

Bra att ni tar ansvar för sonens internetvanor men kan inte låta bli att komma med en liten brasklapp eftersom jag precis lagt ner en tidning som citerade en avhandling som handlade om just detta.
De rådde vuxna till att inte förbjuda barnen att lämna ut sitt namn eftersom det är så främmande för barnen att inte göra det eftersom de flesta de umgås med på nätet är kompisar. OM man förbjudit detta så kan steget bli svårare för barnet att be om hjälp OM de råkar illa ut eftersom de då måste berätta att de brutit mot regeln...

*är glad att dottern bara är ett år än* Puh

http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pipe Line - 10 september 2011 22:25

Knoddens dagis är ett föräldrakooperativ. Det innebär att vi föräldrar ska engagera oss. Mycket. Idag har det varit dagisstädning och brännbollspicknick. 3 oktober är det föräldramöte och styrelsemöte. 22 oktober är det fest. I november är det städni...

Av Pipe Line - 9 september 2011 23:20

För två veckor sedan började jag jobba efter 1,5 års föräldraledighet. Varannan vecka heltid, varannan vecka 60 % med ledigt på måndagarna. Darlingen gör likadant och jobbar heltid när jag jobbar deltid ch tvärtom. Än så länge är vi väldans nöjda med...

Av Pipe Line - 18 juli 2011 21:20

Efter en stormig natt med en ormande Knodd i sängen vaknade jag med jätteont i nåt stort muskelliknande i ryggen. Eller... muskler kan det ju knappast handla om eftersom jag är svårt otränad.   Jag fick två timmars välbehövlig återhämtning på eft...

Av Pipe Line - 5 juli 2011 21:15

När jag har tid läser jag gärna andras adoptionsbloggar. När vi var IVF-svängen läste jag andra IVF- bloggar. Det är väl ett slag identifikationsbehov. Ibland identifierar jag mig inte alls och känner mig som ett ufo. Som om jag missat något. Som jag...

Av Pipe Line - 28 juni 2011 22:31

Vår äldste son har skaffat flickvän. Han är 13 år och 2 månader. De unga tu har basunerat ut sin kärlek på Facebook. Hon är söt.    Vi hänger inte med. För bara några månader sedan var han mörkrädd och ville inte vara ensam hemma. Nu går han på k...

Ovido - Quiz & Flashcards